تنها راه مبارزه با فساد در ایران تصویب FATF است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 2:28

تنها راه مبارزه با فساد در ایران تصویب FATF است

شماره: 12215
Aa Aa

حسن روحانی گفته در تاریخ دو موجود مجنون داشتیم که یکی از آنها صدام و دیگری ترامپ بود؛ سرنوشت ترامپ هم سرنوشت بهتری از صدام نخواهد بود.

رئیس جمهور ایران در جلسه هیأت دولت؛
تنها راه مبارزه با فساد در ایران تصویب FATF است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیأت دولت با اشاره به نگرانی رسانه‌‌ها درباره تهیه واکسن کرونا اظهار داشت:

برای آینده هیچ نگرانی در زمینه کرونا نداریم حتی برای تولید یا واکسن. پا به پای دنیا در زمینه مقابله با این ویروس پیش رفته‌ایم حتی نسبت به برخی از کشورها حرکت ما حرکت مناسب‌تر و مثبت‌تری بود. در هفته‌های گذشته موج‌سوم کنترل شد و شاهد این بودیم که حدود ۵۰ درصد از فوتی‌های ما کاهش پیدا کرد که برای ما بسیار حائز اهمیت است. در زمینه واکسن همه اقدامات انجام می‌گیرد. به مردم این بشارت را می‌دهم که هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت درمان همه توان خودشان را در این زمینه به کار گرفته‌اند و برنامه‌ریزی کردند. تهیه واکسن هم از خارج انجام خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. همچنین امیدواریم در ماه‌های آینده واکسن داخلی به تولید برسد. در این زمینه نگرانی برای مردم نخواهد بود چرا که یکی از اهدافی که از آغاز دولت دنبال کردیم و امسال بیشتر به آن توجه داریم بخش سلامت مردم است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، رئیس دولت ایران بیان کرد:

دولت همه تلاش خود را برای کاهش آثار جنگ اقتصادی و پایان بخشیدن به تحریم ظالمانه به کار گرفته است. ما هرزمانی که موفق شویم که این تحریم را بشکنیم یعنی تندروها و ارتجاع و صهیونیسم را شکاندیم و هرروز که زودتر پشت صهیونیست‌ها را به خاک بمالیم، شادمان‌تر هستیم. فشار تحریم بر مردم ماست و مردم ما روزانه و ساعتی این فشار را تحمل می‌کنند، برخی سعی دارند که آمریکا را تطهیر کنند اما واقعیت این است که ما در تاریخ دو موجود مجنون داشتیم که یکی از آنها صدام و دیگری ترامپ بود. ما در جنگ نظامی پیروز شدیم و دست به دست هم دادیم و در کنار یکدیگر بودیم و متحد و یک صدا بودیم و دشمن را شکست دادیم. سرنوشت ترامپ هم سرنوشت بهتری از صدام نخواهد بود. ملت با مقاومت ایستادگی کردند و این مسأله بسیار حائز اهمیت است که ما اجازه ندادیم جنگ اقتصادی به هدف خود برسد.

وی افزود:

الحمدلله جنگ قره باغ منتهی شد به اینکه مرزهای ما که در اختیار اشغالگران بود،‌ آزاد شد و در اختیار کشور همسایه ما آذربایجان قرار گرفت و این آزادی سرزمین آذربایجان برای تحرکات اقتصادی ما بسیار موثر بود. اولین اثر آن این بود که ما در زمینه سد خداآفرین به توافقات نهایی رسیدیم که از برق و آب آن استفاده خواهیم کرد و این سد می‌تواند ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ما را تأمین کند.

وی گفت: ما در زمینه مبارزه با فساد چهار لایحه معروف به FATF را به مجلس ارایه کردیم که مجلس تصویب کرد و ۲ لایحه دیگر هنوز باقی مانده که دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه راهگشا است که آن بهترین راه مبارزه با فساد است یعنی جایی است که همه حرکت‌های مالی و پولی را روشن می کند. ممکن است بعضی ها خوششان نیاید اما این راه مبارزه با فساد است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان