حساب مردم خوزستان از معدودی که شعار ناصحیح می دهند جداست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 21 ارديبهشت 1403 - 16:35

حساب مردم خوزستان از معدودی که شعار ناصحیح می دهند جداست

شماره: 14185
Aa Aa

او با بیان این که این وسط یک نااهلی هم از سلاح گرم استفاده می کند گفته اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود تحریم‌ها را پیش از عید برداشته بودیم.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران؛
حساب مردم خوزستان از معدودی که شعار ناصحیح می دهند جداست

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آیین افتتاح طرح ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک و پایانه صادراتی منطقه مکران گفت:

اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود تحریم‌ها را پیش از فروردین برداشته بودیم.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی با اشاره به اعتراضات مردم خوزستان گفت:

به معاون اول دستور دادم فردا به خوزستان برود و از نزدیک بررسی کند اگر مشکلی است و درصورت نیاز با من تماس بگیرد. مردم استان خوزستان، مردمی هوشیار، آگاه و با تحمل بالایی هستند که سالها جنگ را تحمل کردند و تعدادی که شعار ناصحیحی می‌دهند را باید از این مردم جدا کنیم. ممکن است مردم خوزستان معترض باشند که اعتراض و انتقاد در چارچوب قانون مشکلی ندارد. یکی بگوید آب کم است یا فاضلاب مشکل دارد. این اعتراضات حق مردم است. مردمی که در دمای بالای ۵۰ درجه زندگی می‌کنند و با مشکل کم آبی این حق طبیعی را دارند که سخن بگویند و حرف بزنند در چارچوب قانون اعتراض کنند. یک نااهلی هم این وسط می‌آید از سلاح گرم استفاده کند و عزیزی هم کشته می‌شود. از مردم خوب خوزستان چه عرب زبان، چه فارس زبان و لر که کنار هم مردم عزیز ما هستند خواهش می‌کنم اگر مشکلی است از طریق قانونی انجام شود نگذارید دشمنان ما خوشحال شوند و اجازه ندهند دشمنان از حرکتی سو استفاده کنند. امیدواریم به خوبی از این مساله عبور کنیم و دولت هم با همه توان و قدرت و امکانات در خدمت مردم فهیم خواهد بود 

او گفت:

آب امسال کمتر از معمول رها شد تا کشاورزان در کشت پاییزی مشکل نداشته باشند. معیار سدهای ما پایان شهریور است. پایان شهریور سخت‌ترین شرایط در سدها را داریم.

او همچنین با بیان این که بیش از ۹ میلیون نفر تاکنون واکسن کرونا زده اند اظهار داشت:

در مدت ۴ ماه اول امسال تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار ارز برای دارو و کالاهای اساسی تامین کردیم. اگر کشور ارز نداشته باشد چطور می تواند نهاده های کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی  را وارد کند؟

روحانی ادامه داد:

ما دو قول به مردم دادیم یکی در زمینه کرونا بود که تا حدی مهار کنیم و دیگری در زمینه رفع تحریم بود که در هر دو زمینه ما با قاطعیت می گوییم که دولت به مسئولیت خود عمل کرده است. در گزارش وزیر امور خارجه به مجلس نیز کاملا مشخص است که ما به چه توفیقاتی دست پیدا کردیم. در این دو سال ما نشان دادیم که علی رغم تحریم، فشار و جنگ تنها به فکر تامین مواد خوراکی و نیازهای ضروری مردم نیستیم بلکه طرح های بزرگ توسعه ای را دنبال کردیم و به نتیجه رساندیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان