در هشت سال گذشته به اندازه کل تاریخ ایران اکتشاف انجام شده است  | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 13:07

در هشت سال گذشته به اندازه کل تاریخ ایران اکتشاف انجام شده است 

شماره: 13932
Aa Aa

مردم سختی زیادی کشیدند. من می فهمم. حقوق کارمندان را در این هشت سال ۵.۵ برابر کردیم و حقوق بازنشستگان هفت برابر شد اما کافی نبود.

رییس‌جمهور ایران در مراسم افتتاح‌ طرح‌های ملی؛
در هشت سال گذشته به اندازه کل تاریخ ایران اکتشاف انجام شده است 

«حسن روحانی»، رییس‌جمهور ایران در مراسم افتتاح‌ طرح‌های ملی با بیان اینکه مردم سختی‌های زیادی کشیدند افزود:

بیش از ۹ درصد رشد صنعتی در سه‌ماهه چهارم سال گذشته را شاهد بودیم. همچنین بیش از هفت درصد رشد صنعتی داشتیم که موجب مثبت شدن رشد اقتصادی ما در سال ۹۹ شد. این مسائل کمتر گفته می‌شود. فکر می‌کنند اگر این مسائل را بگویند به نفع دولت است در حالی که به نفع نظام است. در بسیاری از کشورها رشد اقتصادی منفی بود و رشد اقتصادی جهان نیز منفی سه بود اما در سال ۹۹ رشد اقتصادی مثبت ۳.۶ درصد داشتیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، روحانی با بیان اینکه خیلی دوست داشتم دولت را با رشد منفی به دولت بعدی تحویل ندهیم گفت:

اکنون دولت را با رشد اقتصادی مثبت ۳.۶ درصد تحویل می‌دهیم. در حالی دولت را تحویل می‌دهیم که تخت آی‌سی‌یو دو برابر شده است و با تلاش‌های زیادی که انجام می‌شود ۱۴ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود که در تاریخ کشور ما بی‌سابقه است.  

رییس‌جمهور ایران با تقدیر و قدردانی از صبر و مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌ها و مشکلات تصریح کرد:

مردم صبر و مقاومت کردند و سختی زیادی کشیدند. من دیروز در دولت گفتم حقوق کارمندان را در این هشت سال ۵.۵ برابر کردیم و حقوق بازنشستگان هفت برابر شد اما این کافی نبوده است. من می‌فهم کرونا یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را بیکار کرد. یک میلیون بیکار یعنی چند میلیون نفر را در مشقت قرار داد. جنگ اقتصادی، خشکسالی و یک سال سیل مردم را در مشقت قرار داد.

روحانی گفت:

در هشت سال گذشته به اندازه کل تاریخ ایران اکتشاف انجام شده است که البته همه این اکتشافات باید راستی‌آزمایی شود، عیار آن را سنجیده و دید آیا استخراج از آنها صرفه دارد.  

وی عنوان کرد:

در دوران جنگ اقتصادی که می‌خواستند ما را محاصره کرده و اقتصاد کشور را نابود کنند. می‌گفتند وقتی ایران کالایی را وارد نکند قحطی می‌شود و آن وقت مردم بیرون می‌آیند و نظام ساقط می‌شود البته آمریکایی‌ها عقل زیادی ندارند ولی با همین عقل کم طرحی توسط ترامپ، بولتون و پمپئو و افراد رذلی که در صدر امور بودند طراحی کرده بودند. دلیل عدم موفقیت آمریکا این بود که ما صادرات کالاهای دیگر را جایگزین صادرات نفت کردیم. بازار ما پر از جنس بود. قحطی وجود نداشت البته گرانی بود. جنگ اقتصادی که ترامپ وارد کرد فشار زیادی به مردم از نظر قیمت و تورم وارد کرد ولی در خود محصول که می‌خواستند قطحی درست کنند، اشتغال ایجاد نشود، بیکاری گسترده باشد، موفق نشده و نتوانستند. به جای نفتی که تحریم کردند، جایگزین ایجاد کردیم. در زمینه گاز، محصول بیشتری به دست آوردیم. از ۶۴۰ میلیون مترمکعب گاز به هزار و خرده‌ای میلیون مترمکعب گاز در روز رسیدیم که دیگر لازم به وارد کردن گاز نشد و حتی بخشی از آن را هم صادر کردیم.

روحانی با بیان اینکه کسی توضیح نمی‌دهد آمریکا چطور شکست خورد و نتوانست ما را به زمین بزند یادآور شد:

شرکت‌های دانش‌بنیان ما را خودکفا کردند. کرونا که آمد، کسی به ما کیت تشخیص نداد ولی عرض یکی، دو ماه کیت تشخیص را تولید کردیم. در ابتدا فقط دو آزمایشگاه تشخیص کرونا داشتیم اما اکنون ۴۰۰ آزمایشگاه داریم یعنی در یکسال، ۲۰۰ برابر شد. ماسک می‌خواستیم ولی کسی به ما ماسک نمی‌داد. ونتیلاتور کسی به ما نمی‌داد. احمق ترامپ به ما پیام داده بود که اگر می‌خواهید چهار ونتیلاتور به شما می‌دهیم که گفتم اگر شما ۴۰ ونتیلاتور می‌خواهید ما به شما می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در سه‌ماهه امسال نسبت به سه‌ماهه پارسال، ۶۹.۲ درصد صادرات ما افزایش یافته ابراز داشت:

این آمارها برای ایران و ملت ایران افتخارآمیز است. این ضربه بزرگی به دشمنان ماست. چرا کسانی که این فشارها را ایجاد کردند، امروز به وین آمدند و اصرار دارند مسائل حل شود؟ چون دیدند ایران قوی است و شکست نمی‌خورد.  

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان