دولت قادر به حل همه مشکلات نیست | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 11:14

دولت قادر به حل همه مشکلات نیست

شماره: 13232
Aa Aa

روحانی گفته شما وقتی وارد جنگی که بر شما تحمیل شده می‌شوید، مگر می‌شود در جنگ باشید و شهید و زخمی و مجروح و معلول ندهید؟

رییس جمهور ایران عنوان کرد؛
دولت قادر به حل همه مشکلات نیست

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در دیدار جمعی از خیرین و فعالان سازمانهای مردم نهاد گفت:

بدون حضور فعال مردم در صحنه حتما مشکلات حل و فصل نخواهد شد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد: این که ما فکر کنیم هر دولتی در هر جامعه‌ای و حتی در جوامع پیشرفته دولت قادر است همه مشکلات را حل کند و همه گره‌ها را باز کند و شرایط و محیط مناسب را برای زندگی انسان‌ها فراهم کند این چنین نیست. در همین مقطع کرونا و فشارهای اقتصادی که ما قرار داریم، خیلی حرف‌ها در گوشه و کنار بیان می‌شود که چرا فلان کار انجام نشد. ما کشوری هستیم که سه سال و نیم در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و هیچ کشوری چنین شرایطی را پیدا نکرده است.ما توانستیم در این سه سال و نیم در برابر همه فشارها ایستادگی کنیم، خم نشدیم و نشکستیم و ایستادگی کردیم تا جایی که همه دنیا امروز این موضوع را قبول دارند. نه دولت فعلی آمریکا، حتی مسئولین دولت قبلی و همان کسانی که این فشار حداکثری را طراحی کردند هم معتقدند و می‌گویند این سیاست به اهداف خود نرسیده است. آنها می‌خواستند ظرف، ۶- ۷ ماه، یک سال ما را تسلیم کنند ولی ناموفق بودند اما شما وقتی وارد جنگی که بر شما تحمیل شده می‌شوید، مگر می‌شود در جنگ باشید و شهید و زخمی و مجروح و معلول ندهید. این طبیعی است. وقتی وارد چنین محیطی می‌شویم مشکلات فراوانی دارد. 

روحانی افزود: افتخار ملت و دولت به عنوان خادم ملت این بوده که در طول ۳ سال و نیم که کسی هم ما را یاری و کمک نکرد، توانستیم به جلو حرکت کنیم. وقتی کرونا در کنار تحریم آمد و همه مردم گرفتار شدند قاعدتا هر کسی در آن شرایط می‌گوید که الان در اپیدمی کرونا لااقل در دارو به مردم فشار نیاوریم اما دشمن همان روش را  در شرایط کرونا ادامه داد.

وی افزود: در شرایطی که قرار داریم هم جامعه ما نیاز به کمک دارد نه تنها به خاطر کرونا و تحریم، بلکه همیشه نیاز به کمک داریم. حتی اگر تحریم و کرونا تمام شود جامعه ما به این تشکل‌ها نیاز دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان