تمام توان خود را برای تفکیک فضای زنانه و مردانه ادارات به کار گرفته ایم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 9:54

 تمام توان خود را برای تفکیک فضای زنانه و مردانه ادارات به کار گرفته ایم

شماره: 17745
Aa Aa

همه دستگاه‌ها موظف به ترویج عفاف و حجاب هستند و این کار فقط مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست| مردان هم باید به الزامات حجاب پایبند باشند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عنوان کرد؛
 تمام توان خود را برای تفکیک فضای زنانه و مردانه ادارات به کار گرفته ایم

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان گیلان اظهار کرد:

دشمنان بعد از ناامیدی در بخش جنگ سخت‌افزاری وارد نبرد نرم افزاری و فرهنگی و ساخت فیلم‌هایی که کانون خانواده را نشانه گرفته اند شده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد:

نباید سنگرهای فرهنگی رها و دستگاه یا نهاد خاصی به عنوان متولی عفاف و حجاب شناخته شود بلکه همه موظف به ترویج عفاف و حجاب و انجام فعالیت‌های مرتبط در این حوزه هستیم. مبنای کارها باید توجه به امور فرهنگی باشد و در مسئله عفاف و حجاب باید به بسته های فرهنگی در کنار بسته های علمی و کارشناسی اهمیت داده و احکام دینی و شئونات اسلامی رعایت شود.

عباسی با بیان اینکه دشمن از همه ابزارها برای تخریب عفت و حجاب جامعه استفاده می‌کند گفت:

باید نگاه واحدی در این حوزه ایجاد کنیم و فرمانداری‌ها و استانداری‌ها نمادی از مسائل اسلامی و اخلاقی باشند. بایستی از ابزارهای مدرن برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار فرهنگی و انتشار از طریق رسانه های مختلف برای اثرگذاری مفاهیم مرتبط با عفاف و حجاب بهره گرفته و در کارها صبغه فرهنگی غالب باشد.

او با تاکید بر ضرورت رفع خلاءهای فرهنگی و اتصال حلقه های منفصل این بخش اظهار کرد:

در تفکیک فضای اداری که در اختیار زنان و مردان است تمام توان خود را به کار گرفتیم و همه دستگاه‌ها هم موظف به ترویج عفاف و حجاب هستند و این کار فقط مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست.

وی رعایت عفاف و حجاب را منحصر به زنان ندانست و عنوان داشت:

مردان هم باید به الزامات آن پایبند باشند.

عباسی، گیلان را یکی از استان‌های هدف گردشگری دانست و با اشاره به مفاخر ارجمند این استان، فرهنگ اصیل و لباس‌های محلی که در همه مناطق استان وجود دارد و برگزاری جشنواره‌های بومی را فرصتی مناسب برای نمایش پوشش‌هایی که از دیرباز بین مردمان گیلان وجود داشته و نمادی از عفت در جامعه هستند، دانست.

استاندار گیلان رعایت تقوای سیاسی و اجتماعی در اظهارنظر پیرامون اشخاص حقیقی، حقوقی و واقعیت های جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: پایبندی به این اصول روح تازه‌ای به کالبد جامعه می‌دمد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان