«اعتماد» مجرم شناخته شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 20:51

«اعتماد» مجرم شناخته شد

شماره: 24423
Aa Aa

اتهام‌ مدیر مسئول روزنامه اعتماد "نشر اکاذیب و  چاپ و انتشار اسناد رسمی و محرمانه" موضوع  بند ۷ ماده ۶ قانون مطبوعات در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲  با تیتر "پشت پرده حجاب‌بان‌ها" عنوان شده است.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی؛
«اعتماد» مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: در جلسه امروز دادگاه مطبوعات، مدیر مسئول روزنامه اعتماد با اکثریت مطلق آراء مجرم شناخته شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، اکبر نصراللهی گفت:

اتهام‌های‌ آقای بهروز بهزادی "نشر اکاذیب و  چاپ و انتشار اسناد رسمی و محرمانه" موضوع  بند ۷ ماده ۶ قانون مطبوعات در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲  با تیتر "پشت پرده حجاب‌بان‌ها" بود که هیات‌منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت مطلق آراء در موضوع اتهام او  را مجرم دانست و نیز او  را با همین رای مستحق تخفیف ندانست.

وی افزود:

قاضی کریمی گفت که صرف‌نظر از موضوع حجاب‌بان‌ها چرا عین سندی را که "مهر خیلی محرمانه " دارد  منتشر کرده‌اید؟ متهم پاسخ داد که  سند را از فضای مجازی گرفتیم و متعاقب اظهارات وزیر کشور در مورد حجاب‌بان‌ها آن را منتشر  کردیم ضمن اینکه محرمانه و خیلی محرمانه ارسالی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، شأنیت خود را از دست داده اند.

نصراللهی ادامه داد:

قاضی کریمی بعد از دفاعیات متهم  و توضیحات وکیل آقای بهزادی بار دیگر  با اشاره به اینکه موضوع  بررسی دادگاه، درست و غلط بودن اظهارات وزیر کشور و بخشنامه مذکور نیست از وکیل متهم پرسید چرا سند خیلی‌محرمانه بدون مجوز منتشر شد که وکیل پاسخ داد "ماهیت بخشنامه مذکور را محرمانه نمی‌دانیم" و  به جای پاسخگویی مدیر مسئول مجلس باید وزیر کشور را به خاطر اظهاراتش استیضاح کند. درعین‌حال "من نمی‌گویم روزنامه مجاز به سند محرمانه است".

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان