«تتلو» پرونده‌های متعددی دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 14:15

«تتلو» پرونده‌های متعددی دارد

شماره: 24334
Aa Aa

حکم حمید نوری در یک سیستم قضائی و آزاد خروجی جز برائت او ندارد| پرونده داریوش مهرجویی در دادگاه کیفری یک البرز مطرح است و اولین جلسه دادگاه آن ۱۹ دی ماه سال جاری است| شناسایی باندهای خرابکارانه تداوم دارد.

ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
«تتلو» پرونده‌های متعددی دارد

 مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود گفت:
پرونده فساد چای دبش فعلا در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و بازپرس محترم از مبادی ذی ربط استعلامات لازم را به‌عمل آورده است.

به گزارش اسپادانا خبر، ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی گفت:

پرونده در دادگاه کیفری یک البرز مطرح است و اولین جلسه دادگاه آن ۱۹ دی ماه سال جاری است.
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده «تتلو» گفت:

این فرد چندین پرونده در تهران دارد و مطرح رسیدگی است. نسبت به این فرد پرونده‌ای در ناحیه ۳۳ دادسرای تهران مطرح رسیدگی است و در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با تفهیم اتهام، بازداشت موقت و در زندان است. یکی دیگر از پرونده‌ها به اتهامات مقید در پرونده تحقیقات و تفهیم اتهام شد و کیفرخواست صادر شده و بعد از برگشت به ایران، بازپرس پرونده در موقعیت ایشان حاضر و تفهیم اتهام شده و نسبت به اتهامات با کیفرخواست صادره برای رسیدگی به شعبه دادگاه کیفری یک تهران ارسال شده و در این پرونده قرار بازداشت موقت است. در مورد دو پرونده دیگر او رای غیابی صادر شده و به ایشان ابلاغ شد و اعتراض هم هنوز نکرده و هر زمان که رای قطعی شد اطلاع رسانی می‌کنیم‌.
ستایشی در مورد اتهامات تتلو گفت:

این موضوع را اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا افراد دیگری در پرونده او بازداشت شدند؟ گفت: فعلا خود ایشان است و اگر موارد دیگر باشد اطلاع رسانی می‌کنیم.

ستایشی درباره  پرونده «حمید نوری» نیز گفت:

استفاده ابزاری از حقوق برای ذبح حقوق و مخدوش سازی قضاوت ظلم است که در قلب تروریست حقوقی و قضایی در سیستم قضائی سوئد این موضوع مطرح شده و دولت این کشور تحت تأثیر گروهک تروریستی منافقین منفور و بی خانمان و تحت حمایت رژیم صهیونیستی آن را دنبال می کند. حکم حمید نوری در یک سیستم قضائی و آزاد خروجی جز برائت ایشان نداشته و ندارد. سوئد باید انتظار مشکلاتی که منافقین در آلبانی و عراق ایجاد کردند را برای تکرار در سوئد بکشد. اگر مسئولان سوئد دغدغه مردم خود را دارند باید به این موضوع توجه کنند. پرونده حمید نوری در هیچ دادگاه بین المللی مطرح نشده و صرفا در دادگاه سوئد بررسی شده است و برخلاف دادرسی عادلانه عمل می شود. تمامی شهود حمیدنوری تهدید شدند و امکان حضور در دادگاه را پیدا نکردند. دولت سوئد نباید سازوکار قضائی را جهت تقویت تروریست‌ها بکار بگیرد.

ستایشی با اشاره به این‌که در  پرونده دومین عملیات تروریستی شاهچراغ(ع) در ۲۲ مرداد امسال تاکنون ۶۵ نفر شناسایی و بازداشت شدند گفت: 

عنصر اصلی به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم به اعدام محکوم شده و پرونده با فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است. محکومیت دو نفر دیگر هر کدام به ۵ سال حبس و اخراج و طرد از کشور است و سایر متهمان با اتخاذ تصمیم تعیین تکلیف شدند و برای عمده  این افراد قرار منع تعقیب صادر شده است.‌

ستایشی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین اقدامات قضایی درباره پرونده دستگیری ۲۰۰ تن از اعضای داعش ‌و جاسوسان رژیم صهیونیستی که قصد اقدامات خرابکارانه در نقاط مختلف کشور در ایام اربعین حسینی را داشتند گفت:

تعدادی که اعلام شد از سوی وزیر اطلاعات بود. روند کشف و شناسایی باندهای خرابکارانه ادامه دارد و این کار رصد می‌شود. در این رابطه پرونده‌های مختلفی در حال رسیدگی است. اخیرا هم اعلام کردیم که حکم اعدام ۴ نفر از سرکردگان آنها در آذربایجان غربی اجرا شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان