«رکنا» مجرم شناخته شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 0:41

«رکنا» مجرم شناخته شد

شماره: 24139
Aa Aa

اتهام‌های مهدی ابراهیمی‌تازه محله، مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا «انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع» در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ با عنوان «قاتل داریوش مهرجویی کیست؟ باجناق‌ها آدمکش اجیر کردند!» عنوان شده است.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی؛
«رکنا» مجرم شناخته شد

اعضای هیات منصفه مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا را با اکثریت آراء مجرم شناختند.

به گزارش اسپادانا خبر، اکبر نصراللهی، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اظهارداشت:

دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد متهم اعلام جرم کرد و اتهام‌های مهدی ابراهیمی‌تازه محله، «انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع» در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ با عنوان «قاتل داریوش مهرجویی کیست؟ باجناق‌ها آدمکش اجیر کردند!» است که هیات منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آراء در موضوع اتهام وی را مجرم دانست و نیز وی را با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست. ابراهیمی‌تازه محله بدون ارائه مستندات در دادگاه مدعی شد خبر یادشده بعد از هماهنگی و تایید سخنگوی فراجا منتشر شده است.

قاضی ترابی بعد از دفاعیات متهم گفت:

انتشار مطالبی در موضوع حساس قتل آن هم در زمانی که هنوز صحت و سقم آن‌ها معلوم نیست با تجربیات زیادی که از آن اشاره کردید تعارض دارد.
مطابق ماده ۳۴ قانون اصلاح قانون مطبوعات مصوب ۱۳۷۹ رسیدگی به جرایم مطبوعاتی با توجه به قوانین مربوط به صلاحیت ذاتی در محاکم عمومی یا انقلاب یا سایر مراجع قضایی است که در هر صورت علنی بودن و حضور هیئت منصفه در آن الزامی است.

تبصره ماده ۴ اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۸۱ بیان می‌دارد رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی در دادگاه کیفری استان به عمل خواهد آمد که طبق ماده ۲۰ قانون مذکور رسیدگی به جرایمی که مجازات قانونی آن‌ها قصاص عضو یا قصاص نفس یا اعدام یا رجم یا سلب و یا حبس ابد باشد و نیز رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی ابتدا در دادگاه تجدید نظر استان به عمل خواهد آمد و در این مورد دادگاه مذکور دادگاه کیفری استان نامیده می‌شود.

دادگاه کیفری استان در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی با حضور هیئت منصفه تشکیل خواهد شد و این دادگاه اکنون صلاحیت رسیدگی به جرم مطبوعاتی را نیز دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان