آتش سوزی بیمارستان گاندی تلفات نداشت | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 1:18

آتش سوزی بیمارستان گاندی تلفات نداشت

شماره: 24489
Aa Aa

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفته آتش‌سوزی از نمای ساختمان آغاز شده اما بعد از بررسی نهایی دلیل وقوع حریق اعلام شود.

بی توجهی گاندی به پنج اخطار آتش‌نشانی تهران؛
آتش سوزی بیمارستان گاندی تلفات نداشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در محل حادثه حضور داشت گفت:

حادثه آتش‌سوزی رخ داده در بیمارستان گاندی از هتل کنار بیمارستان به نمای بیمارستان گاندی سرایت کرده بود که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در صحنه آتش در زمان حساس مهار شد. با حضور ۱۰ ایستگاه آتش نشانی آتش سوزی   مهار شد و لکه گیری ها در حال انجام است.

به گزارش اسپادانا خبر،

ساعت 18:20 روز 5 دی ماه خبر حریق گسترده ای در بیماستان گاندی به سازمان آتش نشانی گزارش شد، مخابره این حادثه تمام نیروهای امدادی و نجات، پلیس، عوامل شهرداری، مدیریت بحران، پلیس راهور، فرماندار تهران و معاون دادستان، بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حضور پیدا کردند.

در همان دقایق ابتدایی شروع حریق  11 ایستگاه آتش نشانی در زمانی کمتر از 5 الی 10 دقیقه به همراه تجهیزات مدرن مانند نردبان هیدرولیکی 60 متری و تانکر های آب، دستگاههای تنفسی و ... با حضور به موقع وشروع عملیات نجات و اطفا حریق موفق شدند در زمانی کمتر از 1 ساعت آتش را مهار و از سرایت آن به ساختمان های اطراف جلوگیری کنند.

در همین حین نیروهای امداد و نجات و اورژانس تهران نیز با حضور به موقع نسبت به تخلیه بیمارستان و خروج بیماران از طبقات اقدامات لازم را انجام داده و موفق شدند 100 بیمار گرفتار شده در دود و آتش این حادثه را به سلامت خارج و به بیمارستان های اطراف انتقال دهند.

این حریق به گفته رئیس بیمارستان و سخنگوی سازمان آتش نشانی از قسمت نمای ساختمان آغاز شده و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود. قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بوده و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند. با این وجود با کمک گروهی دیگر از آتش‌نشانان و همچنین عوامل اورژانس و کادر بیمارستان نسبت به تخلیه بیمارستان و انتقال بیماران اقدام شد همچنین منبع اصلی این آتش سوزی مربوط به قسمت مهمانپذیر بیمارستان بوده است.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز گفت:

براساس گزارشات آتش‌سوزی از نمای ساختمان آغاز شده است البته این موضوع باید دقیق بررسی شود و آنچه که مطرح شده بر اساس گزارش‌های اولیه است. گزارش‌هایی در خصوصعلت حادثه  داده شد اما باید بررسی و اقدامات کارشناسی انجام  شود و بعد از بررسی نهایی دلیل وقوع حریق اعلام شود.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از بی‌توجهی مدیران این بیمارستان به اخطارهای ایمنی قبل انتقاد کرد.

ملکی با اشاره یه این موضوع که در سالهای گذشته برای بیمارستان گاندی 5مرتبه از سوی آتش‌نشانی اخطار فرستاده شده بود گفت:

آخرین اخطار مربوط به آبان ماه سال جاری است  اما متأسفانه به این اخطارها توجهی نشده بود.

حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز گفت:

«تصاویری که پخش شد به علت نمای کامپوزیت ساختمان آتش‌سوزی را بزرگ جلوه می‌داد اما این آتش‌سوزی یک حریق عادی بود.»

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان