آزادی اندیشه را دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 10:51

آزادی اندیشه را دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانیم

شماره: 22085
Aa Aa

نظام مطلوب فرهنگی در بطن سیاست‌گذاری ها جاری نشده و جریان رسانه‌ای باید برای تقویت انگاره‌های فرهنگی مطالبات مردم ایران بسیج شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران؛
آزادی اندیشه را دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانیم

اعضای شورای مشورتی مطبوعات داخلی و نمایندگان تشکل‌های مطبوعاتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت:

مجموعه وزارت فرهنگ در راستای تعامل با اهالی رسانه از پیشنهادات راهگشا در زمینه ارتقای جایگاه مطبوعات و رسانه حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

وی با یادآوری اقدامات معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ در جهت تقویت اقتصاد مطبوعات و امنیت شغلی اهالی رسانه اظهار داشت:

تصمیمات اتخاذ شده در زمینه ارائه آگهی‌های دولتی به مطبوعات، پرداخت یارانه حمایتی و گسترش چتر حمایتی صندوق اعتباری هنر از خبرنگاران و روزنامه نگاران نمونه‌ای از اینگونه اقدامات است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تحقق گام چهارم نهضت اسلامی مردم ایران و شکل‌گیری جامعه اسلامی از اهداف متعالی دولت است گفت:

از آنجایی که نظام مطلوب فرهنگی در بطن سیاست‌گذاری اجرایی کشور جاری نشده است بر این اساس جریان رسانه‌ای باید برای تقویت انگاره‌های فرهنگی برخاسته از مطالبات مردم ایران بسیج شوند. وزارت فرهنگ امسال پنج گزاره فرهنگی برگرفته از سیاست‌گذاری کلان و آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی که در سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی هم مورد تاکید بود را به نهادهای تاثیرگذار در عرصه فرهنگ ابلاغ کرده و پایش‌های فصلی برای میزان تاثیرگذاری اقدامات پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه تنظیم گری در عرصه رسانه در تقابل با آزادی اندیشه نیست گفت:

آزادی اندیشه را دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانیم و از گفت‌وگوهای اقناعی با اهالی رسانه عمیقا استقبال خواهیم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان