آقاى پزشكيان كارت ايثارگرى ما را بدهيد! | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 9 شهريور 1403 - 12:51

آقاى پزشكيان كارت ايثارگرى ما را بدهيد!

شماره: 26187
Aa Aa

با وجود این که خارگ از سوى دولت منطقه جنگى اعلام گرديده اما تاكنون كارت ايثارگرى براى اكثر ساكنين دوران سخت جنگ تحميلى صادر نگرديده و فرياد عدالت خواهى به گوش کسی نرسيده است!

فرياد عدالت خواهى مردم خارگ؛
آقاى پزشكيان كارت ايثارگرى ما را بدهيد!

سيدفريور موسوى

 

چندى پيش در همين سطور و در همين خبرگزارى خبر مسرت بخش از پيگيرى هاى محمد دشتى زاده ، بخشدار ويژه جزيره خارگ مبنى بر معافيت يكى از فرزندان ساكنين اين جزيره كه در بازده زمانى ١٢ سال بطور مستمر و متناوب در اين جزيره حضور داشته و زندگى خود را سپرى نموده اند  برروى خروجى اسپادانا خبر رفت كه موجى از شادمانى را در دل جزيره نشينان خارگى همانند ساير جزاير خليج هميشه فارس زنده كرد.

اين پيگيرى و خبر در حالى از سوى بخشدار جوان و پر تلاش اين جزيره اعلام گرديد كه حدود ٣٥ سال از پايان جنگ مى گذرد و شايد بعد از اين همه سال ديگر فرزندى نباشد تا بتواند از اين امكانات استفاده بهينه را ببرد.

مردم مظلوم و ولايت مدار جزيره خارگ كه بيش از ٩٠ درصد از صادرات مواد نفتى كشورمان را در طول سالها و در دوران جنگ تحميلى بر دوش كشيده است و در مقام ارز آورى براى اين مرز و بوم در رتبه نخست قرار داشته اند تا به امروز از اكثر امكانات دولتى و مصوبات هيأت دولت دور بوده و از آنها برخوردار نمى باشند  بعنوان مثال در همين جزيره كيش  مردم  از همه نمونه امكانات رفاهى از جمله پروازهاى روزانه، تعدد كشتى هاى لوكس مسافربرى، بازارهاى متنوع  ورود اقلام مختلف از بنادر كشورهاى حاشيه نشين خليج هميشه فارس و در نهايت كارت كيشوندى برخوردار ميباشند كه از درجه اهميت اقتصادى نسبت به جزيره هميشه مقاوم خارگ در رتبه پائين ترى قرار دارد! 

 

222

 

اما اينها درد اهالى و ساكنين سالهاى جنگ تحميلى خارگ نبوده و نيست؛ جزيره اى كه به تعداد روزهاى جنگ شاهد بمباران هاى وحشيانه ارتش بعث عراق به همراه ٤٥ كشور همراه آن بوده است!

يكى از درخواست هاى مردم، اهالى بومى، شاغلين و كاركنان صنعت نفت و خانواده هاى ايشان از ديرباز تا كنون  صدور كارت ايثارگرى بوده است كه با توجه به اين مهم كه خارگ از سوى دولت منطقه جنگى اعلان گرديده است تا كنون از صدور اين كارت به جزء جهت حدود چند صد نفر متأسفانه براى اكثر ساكنين دوران سخت جنگ تحميلى كه از اين جزيره حراست كردند صادر نگرديد و عليرغم همه تلاش ها فرياد عدالت خواهى شان به گوش کسی نرسيده است!

بعنوان مثال من نگارنده  در سال ١٣٦٤ و از ناحيه گوش و در بمباران وحشيانه مناطق مسكونى خارگ مجروح جنگى شدم اما با توجه به وجود همه اسناد پزشكى، مدارك بنياد شهيد و جانبازان و بيمارستانى، تائيد مراجع رسمى و تنها به دليل از بين رفتن پرونده بالينى در آتش سوزى بيمارستان صنعت نفت خارگ  كارت استحقاقى جانبازى را صادر نمى كنند و فريادمان را سالهاست كه كسى نمى شنود.

اينك مردم خارگ از دكتر مسعود پزشكيان درخواست عاجلانه در جهت صدور كارت هاى ايثارگرى و حق و حقوق شهروندى خود را طلب مى نمايند و اميدواربه شنيدن فرياد عدالتخواهى شان از سوى جمهور منتخب خواهند بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان