آیین پایانی نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 7:30

آیین پایانی نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد

شماره: 24709
Aa Aa

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید بیش از دویست هزار نفر از نمایشگاه رسانه‌های ایران استقبال کرده اند.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران به پایان رسید؛
آیین پایانی نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد

آیین پایانی نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی، حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات، سید عباس حسینی رئیس ‌سازمان حج و زیارت و جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه دایر بود.
برگزاری ۸۰ نشست از جمله فعالیت‌های ویژه این دوره از نمایشگاه بود که ۴۰ نشست آن به طور تخصصی با محور رسانه برگزار شد و شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.
۴۰ نشست دیگر مربوط به مناظرات سیاسی در حوزه انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی است همچنین مسئولان اجرایی کشور هر روز در نمایشگاه نشست خبری برگزار و نشست‌های تخصصی نیز در بخش بین‌الملل برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت:

خوشحال هستیم بعد از چندین سال جشنواره رسانه‌های ایران برگزار شد. برگزاری این دوره از نمایشگاه طبیعتا نیازمند تمهیدات بیشتری بود.
وی تاکید کرد:

در مدت‌زمانی که این نمایشگاه برگزار شد با وجود مقارن نبودن با ایام تعطیلات، استقبال مخاطبان حرفه‌ای از نمایشگاه رسانه‌های ایران بیش از دویست هزار نفر برآورد شده بود.

وی با بیان اینکه باید از اصحاب رسانه، سردبیران، دبیر گروه‌ها، خبرنگاران، عکاسان و تک تک اهالی رسانه تشکر کنم افزود:

شوق، شور، شعف و نشاطی که جامعه رسانه‌ای تجربه می‌کند حاصل زحمات شماست.  یکی از دلایل اصلی اصرار بر برگزاری نمایشگاه رسانه‌ها در پایان جشنواره های فجر که حجم مضاعف کاری را به همکارانم در وزارت فرهنگ تحمیل می کرد نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:

مردم ایران در هفته آینده پای صندوق های رای خواهند رفت و این نمایشگاه محلی برای گفت و گو و ایراد دیدگاه ها برای نقد یکدیگر و فضایی سالم و تعاملی برای اصحاب فکر و سیاست برقرار کرده بود. برگزاری صدها نشست توسط اندیشه ورزان و همه بزرگوران که با دغدغه وارد این حوزه شده بودند مسرت بخش بود و از همه این افراد تشکر می کنم. از رسانه ها با گرایش های مختلف و سلایق گوناگون که در آزمونی مهم در ماه های اخیر سربلند بیرون آمده بودند نیز تشکر می کنم؛ آن آزمون حمایت از مظلومان غزه بود؛ ماهم تلاش کردیم همدلی اصحاب رسانه در حمایت از مردم غزه را با بخش ویژه غزه به نمایش گذاریم. اندیشمندان و شخصیت های جهادی آمدند و بخشی از فعالیت‌های عادی خود را از تهران مخابره کردند و این نمایشگاه با خلوص و همدلی این موضوع را در دستور کار قرار داده بود. انشالله سال آینده با فرصت بهتر و اطلاع رسانی مناسب تر بتوانیم جشنواره ای در شأن جامعه فاخر رسانه ‌ای ایران برگزار کنیم و بابت همه نواقص از شما عذر خواهی می کنم و امیدوار هستیم با نقد سازنده، ما را در برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها کمک کنید.

وی افزود:

امسال بنا بر ابتکار روابط عمومی وزارت فرهنگ، صفحه‌ای در پایگاه اطلاع رسانی برای بیان نقدها از مجموعه جشنواره ها قرار داده شده است که نمایشگاه رسانه‌ها هم به آن اضافه و به بهترین نقد ها جوایز نفیسی به اصحاب رسانه داده خواهد شد. می‌خواهیم نشان دهیم در عین مطرح کردن نقدها با هم مهربان باشیم. باید دست در دست هم قرار دهیم و برای عزت ایران و با یکدیگر هم‌قسم شویم. جامعه رسانه الگوساز است و انشاالله همه با هم دست در دست هم برای اعتلای بیشتر منافع ملی در همه بخش ها کنار یکدیگر باشیم و انشالله مردم ایران شهد این یکدلی را خواهند چشید.

 

منبع| پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان