ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه به ۷ تومان رسیده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 16:41

ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه به ۷ تومان رسیده است

شماره: 17283
Aa Aa

اگر ارزش پول ملی بالا نرود هرچه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت| نظام جمهوری اسلامی بزرگترین نعمت برای ایران است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه به ۷ تومان رسیده است

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جلسه شورای اداری خراسان رضوی اظهار داشت:

باید صحنه و ظرفیت‌ها را بشناسیم و با برنامه‌ریزی تحول ایجاد کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی افزود:
با فرایند‌های فعلی نمی‌توان تحول را تضمین کرد بلکه باید تحولی در فرایند‌ها ایجاد کرد. برخی فرآیند‌ها که مورد اعتراض است نیاز به بازنگری دارد.

رئیسی گفت:

همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید توجه کنند که شرکت‌های دانش‌بنیان نباید دنبال سازمان‌ها بچرخند بلکه سازمان‌ها باید دنبال آن‌ها باشند. باید با همکاری همه مدیران و شرکت‌های دانش‌بنیان جلوی مافیای واردات بی‌رویه را بگیریم به‌عنوان مثال یک دارو در یکی از شرکت‌های آستان قدس رضوی تولید شد و وقتی به بازار آمد عده‌ای مشابه این دارو را برای مصرف سه سال کشور وارد کردند تا این دارو میدان پیدا نکند.

او ابراز کرد:

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگترین نعمت برای این کشور است و مردم‌سالاری دینی تضمین‌کننده جمهوریت نظام و اسلامیت آن است باید بر امید مردم روز به روز افزوده شود چون مردم مهمترین مؤلفه قدرت در کشور هستند و نقش فعل و ترک‌فعل هر شخص و مدیری برای امیدآفرینی به مردم مهم است. بیشترین تحریم و محدودیت‌های جمهوری اسلامی ایران مربوط به صنایع نظامی بوده است و بیشترین پیشرفت در کشور نیز مربوط به حوزه هسته‌ای و نظامی است چرا که باوجود تحریم، انگیزه و مدیریت در این بخش‌ها عالی بوده است لذا بخش خصوصی باید میدان پیدا کند دولت به‌صورت طبیعی نمی‌تواند همه ظرفیت‌ها را پوشش دهد.

او اضافه کرد:

نیازمند همت جدی مدیران هستیم تا اتفاقات خوبی در کشور بیفتد، حجم تجارت خارجی و ترانزیت کالا با کشور‌های اطراف باید موردنظر باشد. در سالی که گذشت ۶۸ درصد رشد ترانزیت داشتیم اما سفر‌هایی که داریم دولت‌های منطقه رغبت دارند با ایران وارد کار و مبادله شوند و از صادرات ایران استقبال می‌کنند. برای دولت، زیارت دارای اولویت و اهمیت است و این امر برنامه‌ریزی خاصی برای زائران داخلی و خارجی می‌طلبد و در این راه باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند. در راستای اصلاح بافت پیرامونی حرم هم که محل حضور دلدادگان امام رضا (ع) است با همکاری و مشارکت مردم باید حرکت کرد و اختیارات لازم هم در این زمینه تفویض شده است. مشهد شهری ملی است و تمام مسیر‌های منتهی به مشهد باید ملی دیده شوند و باید برای آرامش همه مردم فکر شود.

وی گفت:

باید رشد اقتصادی ۸ درصدی محقق شود که این مهم در بودجه پیش‌بینی شده است و این رشد فقط در مرکز اتفاق نمی‌افتد بلکه استانداران و مدیران استانی هم در تحقق آن نقش دارند ضمن اینکه ارزش پول ملی باید افزایش یابد. با افزایش حقوق نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود بلکه دریافتی افراد باید متناسب با تورم باشد. رشد اقتصادی باید محقق شود. ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه امروز به ۷ تومان رسیده است و اگر ارزش پول ملی بالا نرود هرچه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت. تولید، دانش‌آفرینی و اشتغال می‌تواند گره کشور را حل کند و باید به‌دنبال رشد اقتصادی بود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی در کشور محقق شود.

وی با بیان اینکه دولت باید تحرک و امیدآفرینی خود را حفظ و افزایش دهد اضافه کرد:

امروز در این دولت مردم انتظار کوچکترین فساد، رشوه و پارتی‌بازی را ندارند و انتظار مردم دولت قانونمند، فسادستیز و مردمی است و وقتی همه بدنه اداری دولت این حس را پذیرا باشند، فسادستیزی محقق می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان