از بازداشت غیرضروری متهمان به جد خودداری شود | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 27 تير 1403 - 13:53

از بازداشت غیرضروری متهمان به جد خودداری شود

شماره: 25903
Aa Aa

در موارد ضروری به محض رفع ضرورت در تعیین تکلیف متهمان تسریع شود| ۹۲ درصد دادرسی‌های تهران در حوزه زندان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

صالحی، دادستان تهران عنوان کرد؛
از بازداشت غیرضروری متهمان به جد خودداری شود

صالحی، دادستان تهران در اولین جلسه سال جاری دادستانی مرکز استان تهران بر اهمیت استفاده از ظرفیت فرهنگی ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی تأکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او اظهار داشت:

پهر ساله در مناسبت‌های مذهبی پویش‌هایی جهت سازش پرونده‌ها به‌ویژه پرونده‌های قصاص شکل می‌گیرد و در ایام محرم امسال در پویش به «عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» همکاران قضایی پرونده‌های قصاص را از طریق شورای حل اختلاف، معتمدین و خیرین پیگیری می‌کنند و انشاءالله با استفاده از این ظرفیت تلاش مضاعفی در ترویج فرهنگ صلح و سازش و تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی صورت بگیرد.

صالحی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی اظهار داشت:

یکی از آسیب‌های دستگاه قضا پرونده‌های معوق بوده و این موضوع دغدغه ریاست قوه قضاییه و همه مسؤولان است و با اینکه اقدامات خوبی در زمینه کاهش پرونده‌های معوق، علیرغم افزایش ورودی صورت گرفته لازم است همکاران قضایی توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا پرونده‌هایی که هنوز تعیین تکلیف نشده اند هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند.

وی تأکید کرد:

از بازداشت غیر ضروری متهمان باید به جد خودداری شود و در موارد ضروری هم به محض رفع ضرورت نسبت به تعیین تکلیف متهمان تسریع شود. سیاست قوه قضاییه حرکت رو به جلو براساس سند تحول قضایی بوده و به موازات این سند تکالیف و وظایفی که به موجب این سند بر عهده دادسرا بوده به عنوان کتابچه تهیه شده فلذا همکاران قضایی می‌بایست بر اساس این سند در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۲ درصد دادرسی‌های استان تهران در حوزه زندان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود بر لزوم کاهش اعزام متهمان به مراجع قضایی تأکید کرد.

ضرورت رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی، برخورد قاطع و بدون اغماض با مجرمان خطرناک و حرفه‌ای و بر هم زنندگان نظم و امنیت مردم، پیگیری مستمر پرونده‌های خاص و مهم و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و احقاق حقوق مالباختگان از دیگر توصیه‌های دادستان تهران به دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان