استقلال و پرسپولیس واگذار شدند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 13:46

استقلال و پرسپولیس واگذار شدند

شماره: 25255
Aa Aa

85 درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به شش بانک‌ انتقال پیدا کرد. وزیر ورزش در این مراسم گفته امروز بهترین روز ورزش ایران است.

در مراسمی با حضور وزرای ورزش و جوانان و اقتصاد؛
استقلال و پرسپولیس واگذار شدند

مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبرف در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود.

طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد:

خوشحال هستیم که امروز این اتفاق مبارک رخ می‌دهد. ۳۵ سال است که امروز در ورزش ایران فعالیت می‌کنم و امروز بهترین روز ورزش ایران است. مردم همواره با این دو باشگاه زندگی کرده‌اند و ورزش امروز یک صنعت است و از تمامی عزیزانی که همراهی کردند تا این اتفاق مبارک و بزرگ رخ دهد و از شخص رییس جمهور گرفته، دولت محترم، وزارت امور اقتصاد و دارایی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تشکر می‌کنم. همچنین از خریداران عزیز دو باشگاه تشکر می‌کنم که وارد این عرصه شدند و به فوتبال ایران کمک کردند و شاهد توسعه باشگاه‌داری در کشور خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه وزارتخانه در جایگاه نظارتی خود گام برخواهد داشت خاطرنشان کرد:

از تمامی رسانه‌ها و کارشناسان نیز تشکر می‌کنم و اعتقاد داریم رسانه یک فرصت برای ورزش کشور است و همواره خودمان را مدیون رسانه‌ می‌دانیم. باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم.

هاشمی با بیان اینکه با مدیریت خوب سهامداران دو باشگاه شاهد رشد و تحول فوتبال ایران خواهیم بود عنوان کرد:

هر زمان که حال این دو باشگاه خوب باشد حال فوتبال ایران خوب است و هر زمان که حال فوتبال ایران خوب باشد حال ورزش کشور خوب خواهد بود. کار وزارت ورزش و جوانان تیمداری نیست بلکه وظیفه نظارتی داریم و دولت کمک کرد تا این اتفاق رخ دهد و بعضا به ما نقد می‌کردند که نباید این اتفاق رخ دهد اما امروز خوشحال هستیم که اراده دولت محقق شد و از همه پیشکسوتان نیز تشکر می‌کنم و باید بگویم ۵ درصد هم برای پیشکسوتان پیش بینی شده که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و واگذاری آن ۵ درصد هم انجام می‌شود تا وزارت ورزش کاملا خود را از تیمداری دور کند و آرزوی دیرینه ورزش کشور محقق شود و بدون دغدغه در رقابت‌های بین‌المللی حضور یابند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات بحث مالکیت مشترک بود و مسائل دیگری داشتند که باید حل می‌شد اظهار کرد:

جلسات مختلفی با حضور مسئولان دو باشگاه و فدراسیون فوتبال برگزار و این مشکلات حل شد تا بتوانند به بهترین شکل در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند.

وزارت ورزش نقشی در مورد اینکه چه کسی به این دو باشگاه بیاید نداشته است گفت:

امیدوار هستیم بخش خصوصی در مورد این دو باشگاه به خوبی تصمیم‌گیری کند و خروجی تصمیمات بنابر تاکید  رییس جمهور، خوشحالی مردم باشد و با روند خوب مدیریت امیدواریم این هدف محقق شود.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این مراسم دولت ابراهیم رئیسی را دولت خاتمه پروژه ناتمام خواند و گفت:

همکاری و همدلی ملی رمز غلبه بر موانعی است که به نظر حل نشدنی است و اتفاق به ظاهر نشدنی بیست ساله امروز تحقق یافت. خیلی نگذشته از زمانی که می‌گفتند زیاد مصوب کرده‌اند اما دولت‌ها اراده‌ای برای واگذاری ندارند اما امروز جشن واگذاری را برگزار کردیم. در اسفند ۱۴۰۰ موضوع بورسی شدن دو باشگاه مطرح شد و این نشان می‌دهد که از همان ابتدا اراده دولت بر واگذاری بوده است. ان‌شاءالله بتوانیم کمک حال برای حل مشکلات درآمدهای پایدار برای دو باشگاه هم تا سال آینده باشیم.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان