اشتغال ۳ میلیون نفر از اتباع خارجی در ایران غیرقانونی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 10:51

اشتغال ۳ میلیون نفر از اتباع خارجی در ایران غیرقانونی است

شماره: 24428
Aa Aa

او می گوید مطابق مصوبه شورای عالی امنیت در ۱۵ استان اشتغال اتباع خارجی ممنوع است و حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع خارجی پروانه کار دارند.

معاون اشتغال وزارت کار جمهوری اسلامی ایران؛
اشتغال ۳ میلیون نفر از اتباع خارجی در ایران غیرقانونی است

معاون اشتغال وزارت کار جمهوری اسلامی ایران گفت:

مطابق مصوبه شورای عالی امنیت در ۱۵ استان اشتغال اتباع خارجی ممنوع است. حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع خارجی پروانه کار داشته و حضور قانونی دارند که جمعیت افراد فاقد پروانه دوبرابر این رقم برآورد می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، محمود کریمی بیرانوند گفت:

در مابقی استان‌ها ظرفیت برآوردی پذیرش اشتغال اتباع را سنجیدیم. ما فقط برای اتباع قانونی پروانه کار خواهیم داد و بررسی خود را در اختیار وزارت کشور و سازمان ملی مهاجرت ارائه دادیم. قاعدتاً هماهنگی برای اتباع خارجی باید توسط یک سازمان ملی مثل سازمان ملی مهاجرت سامان یابد. حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع خارجی پروانه کار داشته و حضور قانونی دارند که جمعیت افراد فاقد پروانه دوبرابر این رقم برآورد می‌شود.

او اظهار داشت:

در شورای عالی اشتغال سه بحران کمبود نیروی کار که کارفرمایان معترف به آن هستند و عدم اشتغال دانش آموختگان تحصیل‌کرده دانشگاهی و تغییر مدل و فرهنگ اشتغال بررسی شده است. با دستور وزیر کار کمیته ملی ویژه برای اشتغال فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی تشکیل شده و دستگاه به دستگاه عملکرد‌ها بررسی و درحال اخذ مصوبه حمایت دولت از اشتغال فارغ التحصیلان در هیئت وزیران هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان