انقلاب صلح در قوه قضائیه به وقوع پیوسته است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 6:13

انقلاب صلح در قوه قضائیه به وقوع پیوسته است

شماره: 22704
Aa Aa

۹۰ هزار نفر از جمله محکومان پرونده‌های مختلف و متهمین حوادث پاییز پارسال تاکنون شامل عفو رهبر انقلاب شده اند که اقدام هوشمندانه‌ای است.

ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران؛
انقلاب صلح در قوه قضائیه به وقوع پیوسته است

ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش با بیان این که انقلاب صلح در قوه قضائیه به وقوع پیوسته است گفت:

۴۳ درصد پرونده‌ها به سازش ختم شده است.
 به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

برای اولین بار عفو معیاری در سال ۱۴۰۱ مشمول متهمین شد. ۲۸۰۴۰ نفر از مددجویان آزاد شدند و از زندان رفتن بیش از ۱۲۷۰۰ مددجو جلوگیری شد.

وی همچنین حمله به سفارت آذربایجان در بهمن‌ماه را یک حادثه تلخ خواند و اظهار داشت:

تمام دستگاه‌ها معتقد بودند باید با عامل این اقدام برخورد شدید صورت بگیرد. ابعاد مختلف این پرونده مشخص و تحقیقات تمام شده و دولت آذربایجان هم باید همکاری کند.

او با اعلام این خبر که سامانه استعلام ممنوع‌الخروجی در حال تکمیل و نهایی شدن است گفت:

این سامانه مربوط به ممنوع‌الخروجی است که توسط برخی دستگاه‌ها چون سازمان امور مالیاتی یا ثبت یا بانک صورت می‌گیرد.

ستایشی جزئیات احکام ۱۲ شرکتی که متقلبانه اعلام ورشکستگی کردند را نیز اعلام کرد و گفت:

۳ فقره از پرونده ها پس از رسیدگی به دیوان عالی کشور ارجاع شده و دیوان حکم ورشستگی را نقض و حکم به بطلان پرونده‌ها داده شده است. درخصوص یکی از شرکت‌ها که حکم بطلان صادر شده یکی از بانک‌ها به‌عنوان طلبکار علیه سه نفر از مدیران شرکت اعلام جرم کردند. این سه مدیر به اتهام ورشستگی به تقلب و تحصیل مال از راه غیرمشروع به دو سال حبس محکوم شدند که حکم صادره قطعیت پیدا کرده و در مرحله اجرا است. موضوع ورشستگی سایر شرکت‌ها در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه‌قضائیه اظهار داشت:

عفو میدانی رهبر انقلاب شامل بیش از ۹۰ هزار نفر شد که محکومان پرونده‌های مختلف، محکومان حوادث پاییز پارسال و نیز متهمین حوادث یادشده بود که اقدام هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

او گفت که برای حدود ۲۵ درصد از زندانیان کشور اشتغال مولد و پایدار ایجاد شده است. و برای بیش از ۱۲۰ هزار زندانی هم آموزش‌های مرتبط با اشتغال ارائه شده است.

مسعود ستایشی همچنین گفت:

سال گذشته سازمان بازرسی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بازدید به عمل آورد و مطابق با گزارشات تنها در فصل گذشته تعدادی بازیکن جذب شدند که یا اصلا بازی نکرده‌اند یا فقط ۱۳ درصد زمان بازی کرده اند که با آن‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است. یافته‌ها حاکی از عدم دقت مدیران و کادر فنی در جذب بازیکنان است و در این راستا با توجه به پرونده سازمان بازرسی پیشنهاد‌های اصلاحی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است و درخصوص تخلفات نیز پرونده‌هایی تشکیل شده که در مرحله اخذ دفاعیات از مدیران سابق است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان