اژه ای درخصوص مبارزه با پولشویی اولتیماتوم داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:31

اژه ای درخصوص مبارزه با پولشویی اولتیماتوم داد

شماره: 20883
Aa Aa

او به سازمان بازرسی دستور داده در راستای شناسایی دستگاه‌هایی که به وظایف خود در مبارزه با پولشویی عمل نکرده‌اند اقدامات مقتضی را انجام دهد.

مرکز اطلاعات مالی باید ترک فعل ها را گزارش کند؛
اژه ای درخصوص مبارزه با پولشویی اولتیماتوم داد

محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در جلسه بررسی راهکارهای سامان‌بخشی جامع به اطلاعات مالی و فعالان اقتصادی گفت:

قوانین مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم که دارای وجهه پیشگیرانه هستند در زمره آن دسته از قوانینی قرار دارند که امید می‌رود در پی اجرای دقیق و کامل آنها هم رویه‌های غلط اصلاح شوند، هم فساد در دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی کاهش یابد و هم از حجم پرونده‌ها در مراجع قضایی کاسته شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، او به سازمان بازرسی دستور داد که در راستای شناسایی دستگاه‌هایی که تاکنون به وظایف خود در امر مبارزه با پولشویی به صورت کامل عمل نکرده‌اند اقدامات مقتضی را انجام دهد و به صورت مرتب و مستمر موارد و نتایج حاصله را به دولت منتقل نماید.

وی از مرکز اطلاعات مالی نیز خواست که آن بخش از وظایف و تکالیف قید شده در قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم که تاکنون از سوی دستگاه‌های متولی از جمله قوه قضاییه اجرا نشده‌اند را به همراه دلایل عدم اجرای آن تکالیف، احصاء کرده و موارد جمع‌آوری شده را طی یک نامه رسمی به رئیس دستگاه قضا منتقل کند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع فرارهای مالیاتی گفت:

باید در مرکز اطلاعات مالی کشور آسیب‌شناسی مدوّنی صورت گیرد تا مشخص شود علت عدم اطلاع سازمان امور مالیاتی از فعالان اقتصادی که تاکنون مالیات نمی‌دادند چه بوده است و اکنون که این فعالان شناسایی شده‌اند، راهکارهای دقیق برای وصول مطالبات از آنها چیست؟

او با اشاره به موضوع کارت های بازرگانی نیز گفت:

سؤال اساسی آن است که کدام مرجع باید نسبت به ساماندهی کارت‌های بازرگانی اقدامات لازم را مبذول دارد؟ بعضا مشاهده می‌شود به افرادی کارت‌های بازرگانی داده اند که حرفه آنها مرتبط با امور بازرگانی و تجاری نیست و از صلاحیت‌های لازم برخوردار نیستند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان