ایران بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان را دارد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 12:19

ایران بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان را دارد

شماره: 24424
Aa Aa

رتیه اینترنت ایران از بین ۵۰ کشور در قعر جدول قرار دارد| مسئله اینترنت به پدیده‌ای امنیتی تبدیل شده و جلوی پاسخگویی توسط مسئولین را گرفته است.

دومین گزارش کیفیت اینترنت ایران ارائه شد؛
ایران بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان را دارد

رتبه اینترنت ایران در بخش‌هایی چون محدودیت، کیفیت و سرعت از بین ۵۰ کشور در قعر جدول قرار دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از دیجیاتو، این مطلب در مراسم رونمایی از دومین گزارش کیفیت اینترنت ایران باحضور اعضای انجمن تجارت الکترونیک کشور و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران مطرح شد.

در این مراسم اعلام شد مسئله اینترنت به پدیده‌ای امنیتی تبدیل شده که این امر جلوی پاسخگویی درباره مشکلات اینترنت توسط مسئولین را گرفته است.

«پویا پیرحسیلنو»، رئیس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیکی تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا هیچ مقام دولتی و حاکمیتی در نشست رونمایی از این گزارش حاضر نیست گفت:

«کمیته مصادیق مجرمانه به هیچ‌وجه قبول نکرد با ما در مورد این موضوع صحبت کند. مرکز ملی فضای مجازی نیز به ما وقتی برای برقراری یک جلسه پیرامون این اشکالات نداد. تنها وزارت ارتباطات چند جلسه با ما در شرکت ارتباطات زیرساخت گذاشته و توانستیم با برخی نمایندگان مجلس نیز برخی موضوع‌ها را پیگیری کنیم.»

او همچنین اشاره کرد که ایران از بین ۵۰ کشور رتبه ۴۸ را در بحث سانسور و همچنین رتبه ۵۰ را در بحث سرعت دارد:

«در نتیجه در بحث اینترنت بی‌کیفیت مقام قهرمانی را دارد.»

پیرحسینلو تاکید کرد که دولتمردان تمایل دارند ایران در بحث اینترنت همانند چین شود:

وزیر ارتباطات از خبرنگاران می‌خواهد که در لحظه به او اختلال اینترنت را نشان دهند و این موضوع کار بسیار سختی است اما ما سعی کردیم در این گزارش بتوانیم شمایلی از این اختلال‌های متعدد اعم از اختلال مقطعی و دائمی را نشان دهیم. منشأ بیشتر اختلال‌ها وزارت ارتباطات بوده چرا که تأمین‌کننده انحصاری اینترنت این نهاد است.

به گفته پیرحسینلو اشباع پردازنده‌های تجهیزات فیلترینگ عامل اصلی اختلال در زمان پیک مصرف اینترنت کشور است:

«پاسخگوی اختلال‌های مقطعی باید شرکت ارتباطات زیرساخت باشد.»

«حمیدرضا احمدی» نایب‌رئیس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیک نیز در

«حمیدرضا احمدی»، نایب‌رئیس کمیسیون اینترنت انجمن الکترونیک تهران نیز گفت:

«امنیتی‌شدن مسئله اینترنت روی همه چیز تاثیرگذار است. یکی از مسائلی که وجود دارد این است که وقتی موضوعی امنیتی می‌شود دیگر هیچکس وظیفه پاسخگویی در خود نمی‌بیند. این درحالی است که همواره بسیاری از کسب‌وکارها سوالاتی دارند که گاه ممکن است امنیتی هم نباشد اما پاسخی برای آن داده نمی‌شود. ما انتظار داریم به این سوالات پاسخ داده شود.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان