اینترنت ایران از توگو، مراکش، آنگولا و مالدیو کندتر است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 10:35

اینترنت ایران از توگو، مراکش، آنگولا و مالدیو کندتر است

شماره: 22534
Aa Aa

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان به ترتیب به امارات، قطر، نروژ، کویت و دانمارک و اینترنت ثابت به سنگاپور، شیلی، امارات، چین و هنگ کنگ تعلق دارد.

مطابق با جدیدترین آمار منتشر شده در سایت اسپیدتست؛
اینترنت ایران از توگو، مراکش، آنگولا و مالدیو کندتر است

طبق جدیدترین آمار منتشره در وب سایت اسپیدتست میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه می سال ۲۰۲۳، ۱۲.۶۰ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت ثابت ۲.۶۱ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۶ از میان ۱۸۱ کشور رسانده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا،همچنین تا ماه می ۲۰۲۳ میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۴۲.۳۰ مگابیت برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۳۰ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۸میلی ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود ۷۹.۲۸ مگابیت بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود ۳۵.۵۴ مگابیت برثانیه و تأخیر ۹ میلی ثانیه است.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه مارس ۲۰۲۳ به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۸۱.۷۹)، قطر (۱۶۴.۸۶)، نروژ (۱۴۶.۱۵)، کویت (۱۳۶.۷۵) و دانمارک (۱۲۷.۱۳) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور (۲۴۱.۳۵) شیلی (۲۲۳.۲۱)، امارات متحده عربی (۲۲۰.۶۱)، چین (۲۱۸.۸۰)، هنگ کنگ (۲۱۳.۱۴) تعلق دارد.

بر اساس اطلاعات این وب سایت، در زمان بررسی شده میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۶۸ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۴۷ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۶۴ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.

بر اساس این آمار، اینترنت موبایل ایران درحال حاضر از ترکیه و اروگوئه سریع تر و از توگو و مراکش کندتر است.

اینترنت ثابت ایران نیز درحال حاضر از میکرونزی و پاکستان سریع تر و از آنگولا و مالدیو کندتر است.

  •  

سرعت اینترنت همراه از ابتدای دولت سيزدهم ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد که گزارش سایت جهانی اسپیدتست نشان می‌دهد که سرعت اینترنت همراه در ایران با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به ابتدای دولت سیزدهم به ۳۶ مگابیت برثانیه رسیده و از این نظر ایران در جایگاه بهتری نسبت به کشورهای مطرحی چون اندونزی، آرژانتین، مصر و ترکیه قرار دارد.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان