بازجو می‌گفت نمی‌فهمم دهه هشتادی‌ها چه می گویند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 16:49

بازجو می‌گفت نمی‌فهمم دهه هشتادی‌ها چه می گویند

شماره: 20077
Aa Aa

امروز دختران جوان و دانش آموز ما بدون روسری در خیابان راه می‌روند. چه اتفاقی افتاد؟  ما را نترسانند از این که اگر از حدی عقب بروید نظام نابود می‌شود.

اصلاحات نیاز است و الان باید عملیاتی شود؛
بازجو می‌گفت نمی‌فهمم دهه هشتادی‌ها چه می گویند

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در نشستی در دانشگاه شریف با بیان این‌که تحول مورد قبول حاکمیت است گفت:

ما باید اصلاحات در رویه‌ها ایجاد کنیم.
 
به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

می‌گویند با دهه هشتادی‌ها نمی‌شود مفاهمه کرد. این مربوط به همه نیست. در مورد خیلی‌هایی که در این اغتشاشات دستگیر شدند با بازجوی اصلی آن‌ها صحبت کردم، آن فرد گفت من یک عمر بازجویی کردم از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم و این چند روز چند صد نفر از افراد را بازجویی کردم و این سخت‌ترین بازجویی من بود زیرا نه من می‌فهمم آن‌ها چه می‌گویند و نه آن‌ها می‌فهمند من چه می‌گویم.

او با بیان این که بزرگترین منکر، زیر سؤال بردن دین و بدبین کردن مردم نسبت به دین است گفت:

من می‌گویم اگر امر به معروف آن چیزی است که شما می گویید که نه معروف را می شناسید و نه روش تبلیغ آن را می شناسید و به دین لطمه می زنید. نه در خصوص حجاب که در خیلی از جاهای دیگر هم همین طور است. شما منکر را نمی شناسید و با منکرانه ترین روش با آدم ها برخورد می کنید بعد می گویید من نهی از منکر می کنم.

وی گفت:

امروز دختران جوان و دانش آموز ما بدون روسری در خیابان راه می‌روند. چه شد؟ اتفاقی افتاد؟ برخی از این خانم‌ها که حجاب برداشته‌اند ناراحت هستند، برخی از این خانم‌ها برداشتن حجاب‌شان حرکت سیاسی است. ما باید ببینیم چه مشکلی بوده که این اتفاقات افتاده است. زمانی که رئیس صداوسیما بودم به بزرگانی می‌گفتیم بیایید درباره حجاب صحبت کنید می‌گفتند ما بلد نیستم باید کسی باشد که بتواند با یک دختر ۱۶ ساله صحبت کند. ما را نترسانند از این که اگر از حدی عقب بروید نظام نابود می‌شود. اصلاحات نیاز است و الان باید عملیاتی شود ولی سه دسته مخالفند، یک عده که نمی‌فهمند، یک عده که وضع فعلی به نفع شان است، یک عده هم دنبال رزومه اند که آن ۱۲ نفر تایید صلاحیتش کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان