باز هم احتمال تخلف در انتخابات خانه مطبوعات استان اصفهان | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 13 مرداد 1403 - 20:55

باز هم احتمال تخلف در انتخابات خانه مطبوعات استان اصفهان

شماره: 26017
Aa Aa

یک روزنامه نگار اصفهانی می گوید روند برگزاری انتخابات خانه مطبوعات اصفهان تخلفی محرز است و بررسی های وزارت ارشاد می تواند به بطلان آن منجر شود.

زینب هاشمی، عضو هیات مدیره دوره سیزدهم عنوان کرد؛
باز هم احتمال تخلف در انتخابات خانه مطبوعات استان اصفهان

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوی 

 

برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان اصفهان در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۳ با حواشی مکرر همراه بود؛ حواشی که بر عدم رعایت برخی مفاد اساسنامه و انجام تخلفاتی محرز در روند برگزاری آن تاکید دارد.

 « کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی که خود متضمن تقویت نقش مطبوعات و رسانه های کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع­رسانی کشور است.» این متن قسمتی از کلیات و اهداف تشکیل خانه مطبوعات است که در ابتدای اساسنامه آن ذکر شده است اما در انجام اهداف گویا اتفاقات دیگر در حال رخ دادن است و بحث ها و جدل های اخیر مبنی بر تخلف در قبل و بعد از انتخابات چیزی دیگر می گوید.

زینب هاشمی یکی از روزنامه نگاران اصفهان همچنین عضو هیات مدیره دوره سیزدهم خانه مطبوعات اصفهان با اشاره به اینکه اداره حقوقی وزارت ارشاد پیگیر اعتراضات روزنامه نگاران در خصوص تخلفات احتمالی در انتخابات اخیر است گفت:

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در تماس های اخیر تعدادی از اعضا خانه مطبوعات تاکید بر رسیدگی به تخلفات احتمالی در روند انتخابات دارد. تخلفات در قبل از برگزاری انتخابات با استناد به مفاد اساسنامه محرز بوده و نمی توان آن را کتمان کرد. طبق تائید معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد نباید تا قبل از تائید یا رد نهایی انتخابات و مشخص شدن صحت و درستی آن به تجدید میثاق با شهدا بروند تا از جایگاه شهدا به نفع خود استفاده کنند.

 هاشمی گفت:

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای ابطال چهاردهمین دوره انتخابات خانه مطبوعات و خبرنگاران از اداره کل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استعلام بگیرد و نتیجه را به اعضای خانه مطبوعات و دیگر روزنامه نگاران این استان اعلام کند. روند برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان اصفهان تخلفی محرز است که لازم است با بررسی های لازم از سوی وزارت ارشاد به بطلان آن منجر شود که در خصوص تخلفات می توان به موارد زیر برای اثبات این ادعا اشاره کرد :

1- بر اساس ماده 41 که بررسی گزارش ها و تراز های مالی از وظایف بازرسان می باشد متاسفانه توسط بازرسان خانه بررسی و اعلام نظر نشده است.

2- بر اساس بند 5 ماده 32  اساسنامه عضویت اعضا و لغو عضویت اعضا باید مصوبه هیات مدیره داشته باشد که متاسفانه هیچ یک از اعضای ثبت نامی جدید، بعد از تاریخ درج آگهی فراخوان برگزاری انتخابات، دارای مصوبه هیات مدیره نمی باشد و تخلف محسوب می شود و همه آنها عضویت شان غیر قانونی بوده است.

3- بر اساس ماده 7 دعوت مجمع عمومی با قید دستور زمان و محل تشکیل جلسه باید حداقل 15 و حداکثر 45 روز قبل تشکیل جلسه انتشار آگهی در روزنامه یا دعوتنامه کتبی انجام شود که در مورد مجمع عمومی اصفهان. به صورت انتشار آگهی صورت گرفته و این یعنی اعضای حاضر برای مجمع دعوت شده اند لذا حذف تعدادی از اعضا و عضو گیری جدید از سوی مدیرعامل خانه مطبوعات و کارشناس آن اداره کل غیر قانونی بوده زیرا اولا برای آنهایی که عضو بوده اند دعوت نامه ارسال شد که در مجمع شرکت کنند و لذا حذف آنها معنی ندارد و دوما برای آنهایی که بعد از دعوتنامه عضو شدند سقف 15 روز رعایت نشده است و از همه مهمتر زمانی که فراخوان دعوت به مجمع عمومی چاپ می شود عضوگیری و لغو عضویت بعد از آن کاملا غیر قانونی بوده زیرا باید همه اقدامات مربوطه قبل از انتشار آگهی به منزله دعوت اعضای مجمع صورت می گرفت.

4- بر اساس انتشار آگهی دعوت به مجمع عمومی موضوعات مورد اشاره باید رعایت می شد که متاسفانه نشده است زیرا طبق دعوتنامه ارایه گزارش فعالیت و ارایه گزارش مالی بر روی سایت خانه بارگذاری نشد و به صورت کلی ورودی و خروجی مالی درج شود به معنای گزارش مالی محسوب نمی شود و شاید بسیاری از اعضا با مشاهده گزارش عملکرد و گزارش مالی به اعضای فعلی رای نمی دادند.

5- عدم پالایش صحیح اعضا بر اساس ماده 42 توسط هیات مدیره که بسیاری از اعضای حاضر شرایط خود را از دست داده اند.

 

منبع| پایگاه خبری عصر تحلیل

https://asrtahlil.ir/?p=23399

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان