باید صدای اذان در تمام نقاط شهری و روستایی شنیده شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 14:08

باید صدای اذان در تمام نقاط شهری و روستایی شنیده شود

شماره: 18534
Aa Aa

آموزش‌وپرورش باید اصل نماز را در جامعه ترویج دهد به صورتی که دانش‌آموزان خانواده‌های خود را بر برپایی این فریضه واجب الهی آشنا سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان؛
باید صدای اذان در تمام نقاط شهری و روستایی شنیده شود

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در اولین جلسه شورای اقامه نماز استان در استانداری اصفهان گفت:

صدای اذان در تمامی نقاط شهری و روستایی شنیده شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او در این جلسه از شهرداران و فرمانداران خواست تا تمهیداتی فراهم کنند تا صدای اذان در تمامی نقاط شهری و روستایی شنیده شود.

وی افزود: 

همه مسوولان موظف‌اند که بسته به  موقعیت و ظرفیت در اختیار  هر کاری که می‌توانند برای اقامه نماز  انجام دهند. دستگاه‌هایی که ارباب‌رجوع دارند باید حتماً مکانی برای اقامه نماز کارکنان خود و مراجعان به آن دستگاه داشته باشند. آموزش‌وپرورش علاوه بر برپایی نماز باید اصل نماز را در جامعه ترویج دهد به صورتی که دانش‌آموزان پس از آشنایی با نماز خانواده‌های خود را بر برپایی این فریضه واجب الهی آشنا سازند.

وی با تاکید بر رسیدگی بر نمازخانه‌های بین‌راهی در استان اصفهان گفت:

باید مصوب شود که در تمامی اماکن عمومی شامل مجتمع‌ها و مراکز خرید، بوستان‌ها ورزشگاه‌ها، مترو، پایانه‌های حمل‌ونقل و دیگر مکان‌ها مکانی برای اقامه نماز ترتیب داده شود.

او  از مسئول ستاد اقامه نماز استان خواست که در سفرهای استاندار به شهرستان‌های استان یک نماینده از این نهاد حضورداشته باشد و مشکلات آن مناطق را در خصوص وضعیت برپایی نماز، پخش اذان و  وجود نمازخانه‌ها در اماکن عمومی را بررسی و پیگیری کند.

جان‌نثاری از مدیران دستگاه‌ها خواست که در پرداخت حق ایاق و ذهاب روحانیونی که برای اقامه نماز به‌عنوان امام جماعت در آن دستگاه‌ها حاضر می‌شوند کوتاهی نکنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان