با کمک هوش مصنوعی بازار شایعه سازی داغ تر شده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 4:41

با کمک هوش مصنوعی بازار شایعه سازی داغ تر شده است

شماره: 24776
Aa Aa

فضای مجازی فرصتی برای شایعه سازی در جامعه اسلامی شده؛ پدیده ای که به افکار عمومی دارای بصیرت حمله می کند تا بر باور و اراده تاثیر بگذارد.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج؛
با کمک هوش مصنوعی بازار شایعه سازی داغ تر شده است

سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت:

امروز مردم با حضور خود درپای صندوق های رای موجب خشم دشمنان می شوند بنابراین قدرت و عزت بار دیگر برای ایران ثبت می شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او همچنین با بیان این که امروز باید بحث قرض الحسنه را در کشور بیش از پیش جدی گرفت اظهار داشت:

منتخبان معیشت و اقتصاد مردم را باید مدنظر قراردهند و بسیاری از قوانین را در کشور اصلاح کنند.

وی با اشاره به جنگ روانی دشمن در بستر شایعه سازی گفت:

اکنون فضای مجازی فرصتی برای شایعه سازی و نشر آن در جامعه اسلامی پرسرعت شده است. با کمک هوش مصنوعی بازار شایعه سازی داغ تر هم شده؛ پدیده ای که به افکار عمومی دارای آگاهی و بصیرت کمتر حمله می کند تا بر باور و اراده تاثیر بگذارد. قرآن کریم شایعه سازان و منافقان را در یک ردیف می آورد و پند می دهد که تا به چیزی علم و یقین ندارید اصرار نداشته باشید. اکنون استکبار جهانی و دشمنان پس از ناامیدی از ابزارهای نظامی از سلاح شایعه استفاده می کنند بطوریکه با مظلوم نمایی اخبار خود را منتشر کرده و آرام آرام بر بی هویتی و ایجاد جو بی اعتمادی برای خدشه به انسجام ملی عمل می کنند. سانسور اخبار هم به نشر شایعه کمک می کند و از سوی دیگر دشمن برای تخریب روحیه، پوشش حقیقت، دلسرد کردن مردم و جبران شکست خود دست به شایعه می زند. دشمنان به دنبال ایجاد بدبینی و رعب و هراس هستند و شایعه را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تولید و توزیع می کنند. برای پیشگیری از بروز شایعه باید نقاط ضعف را برطرف کرده و آگاهی مردم را بالا برد ،همچنین از تبلیغات صحیح استفاده کرد البته ارتباط بین مردم و حاکمیت نیز باید تقویت شود. در این زمینه اخبار و گزارش ها باید مورد تحلیل قرار گرفته و اعتماد سازی به رسانه های رسمی افزایش یافته و کنترل زبان و بیان صورت گیرد. مراقب باشید در این چند سال مکرر در دام شایعه افتادیم و بعضی وقت ها گفته افراد نباید باور کرد بلکه پس از بررسی و آن را پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت:

یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اصلاح ساختار بانکها است؛ بانکداری اسلامی بدون ربا باید احیا شود. تذکرات لازم از سوی رهبر معظم انقلاب در جلسات عمومی و خصوصی داده شده و باید این مهم به مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر روش بانکداری بدون ربا افزود:

این روش در شکوفایی اقتصادی مؤثر است و دولت در تلاش برای بانکداری بدون ربا باشد؛ باید مسایلی از جمله کارمزد و معضلاتی چون جریمه دیرکرد حل شود.

حسینی همدانی با اشاره به فرا رسیدن ۱۵ اسفند روز درختکاری اضافه کرد:

یکی از وظایف اجتماعی حفظ منابع طبیعی و درختان است که تکالیف دینی و اسلامی است. فقط کاشت درخت مهم نیست بلکه نگهداری آن هم مهم است و قطع بی مورد درختان بخاطرسودجویی و آتش‌سوزی درجنگلها به دلیل سهل انگاری باید مدنظر قرار گیرد ؛ حفاظت از درختان فقط اختصاص به دولت ندارد. درخت نماد آبادانی است و در این روزگار به درخت بیشتری احتیاج داریم چرا که روز درختکاری بهترین فرصت خدمت به محیط زندگی است

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان