برای آنها که اظهار پشیمانی کنند فضای کار فراهم می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:02

برای آنها که اظهار پشیمانی کنند فضای کار فراهم می کنیم

شماره: 21887
Aa Aa

قصه آنها که سر ناسازگاری با آرمان‌های مردم دارند متفاوت است| برای ساخت فیلم‌های سینمایی پنج محور شامل فلسطین، جمعیت و … اعلام شده است.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران؛
برای آنها که اظهار پشیمانی کنند فضای کار فراهم می کنیم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد:

ان شاءالله خداوند متعال جبهه انقلاب را هر سال با چهره‌های جدیدی منور کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

این اتفاق نشان می‌دهد جبهه انقلاب با قدرت و زایش‌های جدیدی که اتفاق افتاده در همه حوزه‌ها جلو می رود که بسیار مایه امیدواری است. هر چقدر جلوتر می‌رویم اقتدار و قدرت حوزه هنری انقلاب اسلامی بیشتر رخ نشان می‌دهد. ان شاءالله در سال‌های آینده اتفاق‌های مبارک بیشتری رخ خواهد داد. هنر رساترین زبان برای بیان مفاهیم انقلاب ماست. از آنجایی که انقلاب ما فرهنگی است حتما مفاهیم بلندش با استفاده از زبان هنر بیشتر منتقل می‌شود. ۴۴ سال گذشته نشان داده هر کاری با زبان هنر ارائه شده با استقبال مردم رو به رو و مانا شده است.

او گفت:

ما امسال برای ساخت فیلم‌های سینمایی پنج محور را اعلام کرده‌ایم که بر اساس آن برخی از دوستان در حال تولید و پیش تولید فیلم‌ها هستند. این محورها شامل مباحث مربوط به فلسطین، جمعیت و … است که تم اصلی آنها هم امیدآفرینی است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته شده نام تمامی هنرمندان از فهرست هنرمندان مشکل‌دار خارج شده اما در عمل همچنان شاهد ممنوعیت کاری برخی هستیم بیان کرد:

کاری که دوستان ما گفتند مربوط به امور قضایی است. بحث‌های صنفی مقررات خاص خود را دارد و این مقررات طبق رویه خود انجام می‌شود. به طور کلی افرادی که اظهار ندامت و پشیمانی کرده اند و به آغوش مردم و جامعه برگشته‌اند تلاش می‌کنیم برای آنها فضای کار را فراهم کنیم اما آنها که همچنان سر ناسازگاری با آرمان‌های مردم ایران را دارند قصه‌شان متفاوت است. در حوزه فرهنگ و هنری نیازمند حضور چهره‌هایی هستیم که با عشق و علاقه در عرصه حاضر باشند و با مردم ایران همراه باشند.

او درباره اکران فیلم‌های خارجی نیز بیان کرد:

ما آنقدر فیلم در صف اکران داریم که به این زودی به پخش فیلم‌های خارجی نمی‌رسیم.

اسماعیلی درباره

درباره یارانه‌های سوم و چهارم رسانه‌ها که هنوز پرداخت نشده گفت:

قول داده شده مطالبات باقیمانده در اسرع وقت به انجام برسد و تلاش این است همه بدهی‌های تئاتر، نشر و مطبوعات را پرداخت کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان