برخورد قاطعی با هنجارشکنی ها خواهیم داشت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:09

برخورد قاطعی با هنجارشکنی ها خواهیم داشت

شماره: 21818
Aa Aa

کسانی که مشمول عفو شدند اگر مرتکب جرم جدیدی شوند از الطاف عفو معیاری خارج خواهند شد| سپیده قلیان بعد از آزادی اهانت کرد و بازداشت شد.

 

رای دادگاه هواپیمای اوکراین در مرحله ابلاغ دادنامه است؛
برخورد قاطعی با هنجارشکنی ها خواهیم داشت

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش گفت:

انشالله قدس شریف از چنگال ناپاک صهیونیست‌ها رها شده و طعم شیرین دنیای بدون صهیونیست و فلسطین بدون غصب و غارت‌های اسرائیل معنا پیدا خواهد کرد

به گزارش اسپادانا خبر، ستایشی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت افرادی که در عفوهای اخیر مورد عفو قرار گرفتند مجددا  کیفرخواست برای آنها صادر شده اظهار داشت:

محکوم  و متهمی که مشمول عفو شده  برای مسائل گذشته آنها پرونده باز نمی‌شود مگر تخفیف مجازات باشد. کسانی که پرونده‌ای برای آنها تشکیل شده است حتما مرتکب جرم جدید شده‌اند و اتهام جدیدی برای آنها مترتب است. کسانی که مشمول عفو شدند اگر مرتکب جرم جدیدی شوند از الطاف عفو معیاری خارج خواهند شد. از همین رو قوه قضاییه مطابق موازین قانونی به جرائم جدید آن ها رسیدگی کرده و تصمیم ‌مناسب اتخاذ می کند .

ستایشی در پاسخ به این سؤال که سپیده قلیان که ساعتی بعد از آزادی‌اش بازداشت شد اتهامش چیست؟ گفت:

قوه قضائیه مطابق موازین قانونی به جرایم جدید رسیدگی و اتخاذ تصمیم می‌گیرد. پرونده خانم مورد بحث به ارتکاب جرم جدیدی که مرتکب شدند در دادسرای عمومی و انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفته است و پرونده متضمن کیفرخواست قانونی در 1401/12/28 به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است. خودشان اصرار به ارتکاب جرم داشتند. این فرد مرتکب اهانت شده است.

او گفت:

رای دادگاه هواپیمای اوکراینی در موعد مقرر صادر شده و در مرحله ابلاغ دادنامه است. فرایند ابلاغ تا آخر فروردین صورت خواهد گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:

31 نفر از مقامات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مورد عدم صدور مجوز یا عدم اتصال سامانه‌های تخصصی مجوزها به درگاه‌های ملی در مهلت مقرر مورد تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند. 25 نفر هم مورد تعقیب انضباطی قرار گرفته‌اند

مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری قضایی موضوع مسمومیت دانش آموزان دختر گفت:

تعدادی پرونده در استان های مختلف کشور بر طریق مطالبه عمومی و تأکید رهبری تشکیل شده و پس از بررسی دقیق و همه‌جانبه مطمئن باشید کسانی که جرمی مرتکب شده اند با سخت‌ترین مجازات مواجه خواهند شد. به طور نمونه در لارستان استان فارس ۵۳ نفر دانش آموز به بیمارستان رفتند و تحقیقات مجدانه به عمل آمد و پنج نفر از متهمین دستگیر شدند که پرونده آنها در مرحله تحقیقات است. یک نفر هم در مرحله بعد بازداشت شد که تفهیم اتهام و قرار قانونی صادر شده و بدون اغماض برخورد خواهد شد. با کسانی که با روان و سلامت مردم بازی کنند قاطع برخورد خواهیم کرد.

او در پاسخ به سؤالی در خصوص برخورد با بدحجابی گفت:

بهترین راه تجلی عدالت اجرای قانون است. ما برخورد قاطعی با هنجارشکنی ها خواهیم داشت و کسانی که موجب بی اعتباری و به سخره گرفتن قانون را فراهم بیاورند هم باید بدانند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

ستایشی همچنین گفت:

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل صرفا بر حمایت از متخلفان و مجرمان متمرکز شده و هر مورد کوچکی بدون تحقیق از سوی گزارشگر ویژه تبدیل به یک پرونده حقوق بشری شده اما به ترور سردار مبارزه با تروریسم حاج قاسم سلیمانی توجهی نمی کند و همچنین به مسائلی مثل حادثه شاهچراغ نمی پردازد. گزارشگر ویژه به سرنوشت بیش از چهار هزار ایرانی بازداشتی در کشورهای مختلف که برخی از آنها به اتهام دور زدن تحریم ها تحت تعقیب قرار گرفته اند، اشاره ای ندارد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت پاداش‌های ارزی بعد از جام جهانی به بازیکنان، کادر فنی و اعضای هیأت رییسه گفت:

سازمان بازرسی کل کشور بنا بر وظایف و ماموریت‌های قانونی در مورد هزینه‌های جام‌جهانی قطر۲۰۲۲ ورود پیدا کرده است و در یک نامه هشداری به وزیر ورزش و جوانان درباره این پرداخت‌ها به بازیکنان، کادر فنی و هیئت رییسه توضیح خواسته شده است. مطابق بخشنامه وزارت ورزش و جوانان در آبان ۱۳۹۹ پرداخت هرگونه پاداش به صورت ارزی و پرداخت مسکوکات طلا به بازیکنان، کادر فنی و هیئت رییسه ممنوع اعلام شده بود. وزیر ورزش و جوانان به نامه سازمان بازرسی کل کشور پاسخ داده است و موضوع در حال پیگیری است و با توجه به حساسیت‌ها، موضوع با دقت، ظرافت، سرعت و صحت بررسی می‌شود و هر نتیجه‌ای حاصل شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان