برخی‌ توقع برخورد چکشی از وزارت ارشاد دارند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 1:44

برخی‌ توقع برخورد چکشی از وزارت ارشاد دارند

شماره: 22038
Aa Aa

او گفته ما مخالف دوقطبی‌سازی در جامعه هستیم. دشمن دوست دارد بین گروه‌های مردم اختلاف ایجاد کند و افراد با عناوین مختلف باهم درگیر شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران؛
برخی‌ توقع برخورد چکشی از وزارت ارشاد دارند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران درباره ادعای نامه محرنامه پیرامون تشکیل کمیته چهره‌ها گفت:

گاهی اوقات مسائلی بیان می‌شود اما «الحمدلله الذی جعل اعداءنا من الحمقی».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او اظهار داشت:

این مسئله کار متداولی است ما در وزارت فرهنگ متولی این حوزه‌ها هستیم و طبیعی است موارد نقض قانون را پیگیری می‌کنیم و این هم در راستای وظایف‌مان بوده است و چیز جدیدی هم نیست. ما وظیفه‌مان است که رسیدگی کنیم و با دستگاه‌های مختلف در ارتباط هستیم و حداکثر تلاش ما این است که حوزه فرهنگ مقید به قانون باشد و اگر هم اتفاقاتی می‌افتد و خطاهایی رخ می‌دهد بتوانیم با گفت‌وگو آن‌ها حل کنیم زیرا اهالی فرهنگ و هنر یک مقدار با ذوق و عاطفه‌ هستند و حداکثر تلاش ما این بود که با گفت‌وگو و نشست مسائل‌مان را حل کنیم. الحمدالله هم تا حالا هم نتیجه داده و نیازی به برخورد نبوده است. من همیشه از دستگاه‌های مختلف خواستم اجازه دهند متولی مدیریت مسائل هنرمندان وزارت فرهنگ باشد و این اتفاقی هم که افتاده است از قضا نکته مثبتش همین است. ما در موضوع حل مشکلات فضای فرهنگی و هنری درخواست‌مان همیشه همین است و الحمدالله همه هم همراهی کردند. جایگاه حل مسائل و مشکلات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد است و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی گفت: 

ما مخالف دوقطبی‌سازی در جامعه هستیم. دشمن دوست دارد بین گروه‌های مردم اختلاف ایجاد کند و افراد با عناوین مختلف، طرفدار و مخالف یک کار باهم درگیر شوند. دشمن به دنبال به هم زدن نظم کشور است ما که مسئولین کشور هستیم این موضوع را می‌دانیم و رهبر انقلاب در ابتدای سال فرمودند که اجازه ندهیم دو قطبی ایجاد شود. اکثریت قریب به اتفاق جامعه فرهنگی و هنری کشور یک جامعه عفیف و ملتزم به قانون هستند و حتی اگر جایی قانون را هم قبول نداشته باشند در اجرا باید ملتزم به قانون باشند و ما در همین نقطه با هنرمندان عزیزمان گفت‌وگو می‌کنیم که این‌ها ملتزم به قانون باشند. تا وقتی چیزی قانون است به آن التزام داریم و ما با این ادبیات با اهالی فرهنگ و هنر گفت‌وگو می‌کنیم بدون این‌که از روش‌هایی استفاده کنیم که در جامعه ایجاد بدبینی می‌کند البته طیفی از دوستان در بخش‌های مختلف شاید منتقد این رفتار باشند و از وزارت فرهنگ و ارشاد توقع دارند که بسیار چکشی با این موضوعات برخورد کند، خیر این‌گونه نیست. جنس کار و مخاطب‌های ما مخاطب‌های فرهنگی و هنری هستند. در این افراد عواطف و ذوق هنری بر سایر مسائل غلبه دارد و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه داریم با گفت‌وگو این مشکلات را به حداقل کاهش دهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان