بهزادى در عرض دو ماه پتروشيمى را تركاند! | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 0:41

بهزادى در عرض دو ماه پتروشيمى را تركاند!

شماره: 22926
Aa Aa

بايستى ديد كه پاسخ خانِ شول به سهامداران خرد و كلان در رابطه با سقوط ارزش سهام چه خواهد بود؟ شايد اخراج سهامداران !!!

برگزارى عجولانه مجمع و فريب سهامداران؛
بهزادى در عرض دو ماه پتروشيمى را تركاند!

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوى

 

همه در عجب بودند كه به چه دليلى مدير عامل شجاع و فردين پتروشيمى خارگ به دنبال برگزارى زودتر از موعد مقرر مجمع ساليانه شركت بوده و حتى اعضاى هيأت مديره را نيز در يك فشار روحى روانى قرار داد تا اين مجمع در خردادماه گذشته و خيلى زودتر از زمان سررسيد برگزار گردد اما نكته جالب توجه اينكه در حين برگزارى مجمع  سهامداران حاضر در جلسه براى فردين فيلم پتروشيمى خارگ كف زدند و هورا كشيدن بابت اينكه طراز سود سهامداران نقطه اوج را نشان مى داد دريغ از اينكه ايشان نمى دانستند كه سوار بر هواپيمايى هستند كه خلبانش خياط است و همه چيز را بخوبى بهم مى دوزد و درنهايت اين هواپيماست كه سقوط مى كند!

افت ۴۰ درصدی پتروشیمی خارگ بعد از برگزاری مجمع

در حالیکه ارزش هر سهم پتروشیمی خارگ در اول خردادماه گذشته به ارزش ۷۵۵۶ تومانی رسیده بود در عرض کمتر از دو ماه و بعد از برگزاری عجولانه مجمع چنان سقوط کرد که با ارزش ۴۰۸۱ تومانی به ارزش دو سال پیش خود بازگشت!

جالب اینکه تیتر خبری سایت رسمی شركت پتروشیمی خارگ در ۹ خرداد ماه گذشته برگزاری موفقیت آمیز مجمع عادی و فوق العاده بود و بعد از آن تا به امروز سهم پتروشیمی خارگ ٣٥ روز منفی سنگین و تنها ۲ روز مثبت را تجربه کرده است! و حتی بقول بورس بازها کف های حمایتی خود را هم نابود شده دیده است!

اما در اين ميان سئوال این است آيا هدف بعد از برگزاری این مجمع رساندن سهم ارزشمند پتروشیمی خارگ به ورطه سقوط و بازی با سهام سهامداران و مردم بوده است؟

در اين بين دو سناریو محتمل است؛ یا این سقوط عمدی بوده یا آقای مدیرعامل از احتمال سقوط خبر داشته که مجمع را زودتر برگزار کرده تا از تیغ تیز انتقادات این روزهای سهامداران در امان بماند! هر چه که هست رساندن سهم ارزشمند و بنیادین پتروشیمی خارگ در عرض کمتر از دو ماه از ۷۵۵۶ به ۴۰۸۱ و افت ۴۰ درصدی سهام نیازمند مهارت ویژه است که ظاهراً سیاستگذاری های اشتباه مدیرعامل این مهارت را هم فراهم کرده است. فردين پتروشيمى خارگ اينجاى سناريوى فيلم " بازي با سهام" را نخوانده بود كه اينك مى بايستى پاسخ هزاران سهامدار شيك پوش اين شركت را بدهد!

راستى جناب خان، براى اين ورشكستگى به تحصيلات خاصى نياز است يا كلا اينگونه فروپاشى ها ذاتى است !؟

فقط دو ماه زمان لازم بود تا ارزش سهام سهامداران از اوج به كف برسد كه بهزادى پهلوان با يك شگرد خاص مثل اخراج فهيمه توتونچى، حسابرس داخلى شركت و فرارسيدن زمان بازنشستگى افرادى چون مهين شاهرضا، مسئول بورس شركت و يكى از ديگر مهره هاى كليدى امور مالى به نام فريبا ثنايى اين زمان را براى خود فراهم نمود!

بهرحال بايستى ديد كه پاسخ خانِ شول به سهامداران خرد و كلان در رابطه با این ضرركرد بالا چه خواهد بود؟ شايد اخراج سهامداران !!!

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان