به دنبال برهم زدن نظام اقتصادی و تشویش اذهان عمومی هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 11:17

به دنبال برهم زدن نظام اقتصادی و تشویش اذهان عمومی هستند

شماره: 20234
Aa Aa

خارج کردن اقتصاد از انحصار دلار با جدیت دنبال و با هرگونه یأس‌آفرینی با هدف برهم زدن نظام اقتصادی و تشویش اذهان عمومی با جدیت برخورد شود.

ثبات اقتصادی با بخشنامه اتفاق نخواهد افتاد؛
به دنبال برهم زدن نظام اقتصادی و تشویش اذهان عمومی هستند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در شصت و دومین اجلاس مجمع عادی و فوق‌العاده بانک مرکزی پس از استماع گزارش علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت:

استمرار این اقدامات موجب اطمینان‌بخشی به مردم و همچنین فعالین اقتصادی است.

حل موضوع تکالیف به جا مانده از سال‌های قبل در گزارش‌های مالی، عملیاتی کردن نظر ناظران در گزارش‌های مالی بانک مرکزی، تأکید بر کنترل تورم و رشد نقدینگی، ‌کنترل و نظارت جدی بر بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی و هدایت اعتبارات به سمت فعالیت‌های مولد، کنترل ترازنامه‌های بانک‌ها و تسهیل دسترسی مردم به تسهیلات بانکی از دیگر مسائلی بود که ابراهیم رئیسی، بانک مرکزی را به اجرا و پیگیری دقیق آنها مکلف کرد.

او از بانک مرکزی خواست با تسریع در تسهیل روابط پولی و بانکی با دیگر کشورها خارج کردن اقتصاد کشور از انحصار دلار را با جدیت دنبال کند.

رئیسی گفت:

خروجی اقدامات و عملکرد بانک مرکزی و سایر نهادهای اقتصادی دولت باید در جهت ثبات اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال باشد و با هرگونه یأس‌آفرینی با هدف برهم زدن نظام اقتصادی کشور و یا تشویش اذهان عمومی با جدیت برخورد شود. ثبات اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال با بخشنامه اتفاق نخواهد افتاد و مردم باید آن را در عمل احساس کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان