به هیچ چهره هنجارشکنی باج نمی دهیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 0:02

به هیچ چهره هنجارشکنی باج نمی دهیم

شماره: 23147
Aa Aa

قرار نیست به بهانه جذب مخاطب و جذابیت شدن برنامه‌ها به هیچ چهره هنجارشکنی باج بذهیم که بخواهد ارزش‌های ما را زیر سؤال ببرد.

پیمان جبلی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛
به هیچ چهره هنجارشکنی باج نمی دهیم
پیمان جبلی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره استفاده از عبارت «مدیر باج بده و باج بگیر» و گمانه‌زنی‌های تغییرات در معاونت‌های صداوسیما توضیحاتی را ارائه کرد.
 
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، رئیس سازمان صداوسیما در حساب کاربری‌اش در پیام‌رسان ایرانی ویراستی نوشته است:
«در رسانه ملی مسیر تحولی بازگشت‌پذیر نیست. یک سال اخیر و تحول مشهود در محتوا و رویکرد بهترین دلیل است. در این دوره تحولی، مدیریت باج بگیر و باج بده به تاریخ می‌پیوندد! جای نگرانی نیست ان‌شاالله.»
 
جبلی ادامه داده است:
بعضی از منابع خبری که خوشان را حرفه‌ای و مسلط می‌دانند فرق ویراست و توئیتر را نمی‌دانند؛ گویی به فتح بزرگی رسیدند و می‌گویند جبلی توئیت‌زده! اما در مورد عبارت «مدیر باج‌بده و باج بگیر» باید بگویم منظورم آنجا روشن بود. قرار نیست به بهانه جذب مخاطب و جذابیت شدن برنامه‌هایمان به هیچ چهره هنجارشکنی باج نمی‌دهیم که بخواهد ارزش‌های ما را زیر سؤال ببرد. از آن طرف به کسی اجازه نمی‌دهیم با استفاده از همین ظرفیت‌های متأسفانه غیروفادار به هنجارها و عناصر و چهره‌های هنجارشکن از ما باج بگیرد و بخواهد آنها را بیاورد و روی آنتن نشان بدهد. به بهانه‌ای که بخواهد برای ما منابع مالی تأمین کند نه ما زیر بار باج دادن می‌رویم نه زیر بار باج گرفتن؛ البته این در مورد بحث چهره‌ها بود. در همه سیاست‌هایمان چون رسانه ملی هستیم نباید اجازه بدهیم کسی از ما باج‌خواهی کند و نه خودمان به کسی باج بدهیم. متأسفانه برخی از گمانه‌زنی‌های بی‌اساسی در پچ‌پچه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی اتفاق می‌افتد به ویژه همکاران رسانه‌ای ما مراقب باشند یعنی یک جریان رسانه‌ای بی‌اساس راه می‌افتد یک سازمان را متزلزل می‌کند و نگاه‌ها را نسبت به مدیریت ضعیف می‌کند؛ این کار غلطی است. در حال حاضر هیچ تغییری در دستور کارمان نیست، هر زمان که نیاز باشد مثل همه دستگاه‌ها در سِیر فعالیت‌هایشان احساس می‌کنند تغییر و تحولاتی باشد ما هم این کار را خواهیم کرد. قبلاً هم گفتم دامن زدن به این شایعات غیر از اینکه فضای سازمانی داخل مجموعه را متزلزل کند ثمره دیگری ندارد. 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان