بودجه قم باید ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 15:30

بودجه قم باید ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد

شماره: 21744
Aa Aa

باید درس‌های حوزه در شهر پخش شود| قم بین المللی نیست و باید مختصات بین‌المللی شدن قم را خارج از شعار پیاده کنیم| در دوره‌ای شاهد سرزندگی در قم بودیم.

علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه؛
بودجه قم باید ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد

 علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت:

خدمت به قم خدمت به پایگاه جهاد و اجتهاد و کانون اصلی گفتمان معارف الهی و اهل بیت (ع) و انقلاب است و باید نسبت به توسعه و عمران آن توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

به گزارش اسپادانا خبر، اعرافی افزود:

برخی از تحولات در بافت حرم در ارتباط با حرم و حوزه جای تأمل دارد و در مورد دسترسی به حرم و حوزه نیز گلایه‌هایی وجود دارد البته ما نیز تأکید داریم باید درس‌های حوزه در سطح شهر پخش شود اما باید برای حرم و حوزه با نشاط و سرزنده نیز برنامه‌ریزی کرد و رونق حوزه در اطراف حرم بسیار مهم است و گره‌ها را باید گشود و زمینه این رونق را فراهم آورد. لازم است شورا روی این موضوع ایده‌ای و پروژه‌ای ارائه دهد و مطالعات لازم صورت بگیرد تا پیرامون حرم کانون سرزنده‌ای برای زائران و مجاوران و حوزه باشد. باید پروژه‌هایی طراحی شود که دسترسی به حرم و فیضیه و حوزه را نگاه دارد.

وی در مورد توجه به معماری اسلامی و سنتی و ایرانی گفت:

در این باره باید واقعیت جامعه را دید و نمی‌توان مانند قدیم حرکت کرد اما می‌شود متناسب با دنیای امروز ایده داد.

اعرافی بیان کرد:

قم هنوز بین المللی نیست و باید مختصات بین‌المللی شدن قم را خارج از شعار پیاده کنیم. در دوره‌ای شاهد سرزندگی در قم بودیم و باید دوباره چنین رویکردی ایجاد شود و نشاط و سازندگی باید تقویت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه منابع پایدار شهرداری اهمیت زیادی در توسعه و عمران قم دارد اظهار داشت:

دستیابی به منابع پایدار برای شهرداری نیز راهکار دارد و باید بودجه قم ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد.

وی تصریح کرد: 

مسائل فرهنگی قم و صیانت از جایگاه رفیع قم در شعائر دینی و نمادهای دینی و ارزش‌های الهی به‌ویژه حجاب و عفاف راباید همه ما مهم بشماریم و برای آن همگرایی و هم افزایی و برنامه ریزی داشته باشیم و همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان