بیش از ۴۰ میلیون نفر در ماه از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 2:26

بیش از ۴۰ میلیون نفر در ماه از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند

شماره: 22831
Aa Aa

او با بیان این که از لحاظ سرعت اینترنت رتبه ۶۵ را در بین ۱۹۰ کشور داریم گفته آمریکایی ها بیش از ۱۰۰ هزار سایت و سرویس‌ را برای ایران ممنوع کرده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
بیش از ۴۰ میلیون نفر در ماه از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت:

ساز وکار‌های مختلفی را برای دور زدن دسترسی به سایت‌ها و سرویس‌هایی که آمریکایی‌ها تحریم کردند طراحی شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خانه ملت، زارع پور عنوان کرد:

بیش از ۱۰۰ هزار سایت و سرویس‌های پرکاربرد را برای IP‌های ایران ممنوع کردند که ما سازوکاری را طراحی کردیم تا برنامه نویسان و نخبگان بتوانند از این سرویس‌ها بدون نیاز به ابزار‌های فیلترشکن استفاده کنند.

زارع‌پور گفت:

الان شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی مورد اقبال قرار گرفته و بیش از ۴۰ میلیون نفر در ماه از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند که تمام زیرساخت‌های آن را وزارت ارتباطات تأمین کرده است و اتصال متقابل را راه‌اندازی کردیم. پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد ابتدای دولت به ۶۲ درصد رسیده است. در یک دهه گذشته حدود ۲۳ درصد و در طی کمتر از دو سال ۱.۵ برابر آن مدت کار شده است و الان به این عدد رسیده است. خدمتی را برای اینترنت سالم برای کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کردیم. سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی در این مدت از ۶.۴ درصد به ۷.۵ درصد رسیده و نقطه پایانی حوزه فضایی است که کار مشترک ما و دستگاه‌های لشکری و کشوری است که الحمدالله ما رکورد تعداد پرتاب فضایی را ۷ پرتاب طی این ۲۲ ماه داشتیم که ماهواره‌های عملیاتی متعددی داشتیم که برای اولین بار جمهوری اسلامی به تصاویر ماهواره‌ای با دقت یک متر رنگی دسترسی دارد و حرم حضرت امیرالمومنین (ع) نیز با ماهواره خیام تصویربرداری شده و تصویر مدینه منوره و مکه مکرمه نیز انجام شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود:

باید مراجعه کنید به مراجع جهانی که هر ماه سرعت اینترنت را اعلام می‌کند و همین شب گذشته نتایج ماه ششم میلادی اعلام شد که سرعت اینترنت همراه در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۱۸ مگابیت بر ثانیه بوده و الان به ۳۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است که این نیز بر اساس همین مرجع جهانی است و رتبه ۶۵ را از لحاظ سرعت اینترنت در بین ۱۹۰ کشور داریم. مرجع این عدد را که ما رتبه آخر در سرعت اینترت داریم را بفرمایید، رسیدگی خواهیم کرد. در حوزه ارتباطات ثابت نیز افزایش سرعت داشتیم اما رتبه ۱۴۰ را دارا هستیم. حدود ۱۰ سال در حوزه ارتباطات ثابت غفلت شده بود که متأسفانه نه منابع لازم فراهم شده بود و نه عزم و اراده‌ای برای انجام این کار وجود داشت که با پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها این عقب‌ماندگی جبران خواهد شد. در حال حاضر میانگین سرعت اینترنت ثابت ما حدود ۱۲ مگابیت بر ثانیه است و سرعت‌هایی نزدیک به هزار را به مردم ارائه می‌دهیم. میانگین حدود ۶۰ درصد ترافیک مصرفی مردم داخلی و ۴۰ درصد خارجی بوده است و هیچ محدودیتی برای تأمین پهنای باند اینترنت خارجی نداریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان