تذکر لسانی نیازی به مجوز ندارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 22:02

تذکر لسانی نیازی به مجوز ندارد

شماره: 24341
Aa Aa

امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه قانونی و تکلیف الهی است. در قانون ذکر شده و همه موظف به انجام هستند. اگر کسی هم مانع کار آنها شود جرم مرتکب شده است.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران؛
تذکر لسانی نیازی به مجوز ندارد

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع حضور خبرنگاران درباره حضور حجاب بانان و این که از کجا مجوز فعالیت گرفته اند گفت: 

بارها گفته ام امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه قانونی و تکلیف الهی است. در قانون ذکر شده و همه موظف به انجام هستند و نیازی به اخذ مجوز ندارد. چارچوب آن هم تذکرات زبانی است و قانون این را پیش بینی کرده است و اگر کسی هم مانع کار آنها شود جرم مرتکب شده است. الان هم همین طور است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، او درباره هماهنگی حجاب بانان با برخی از بخش ها گفت:

اگر با جایی هماهنگ کنند که کمک هایی به آنها بشود مانعی ندارد می توانند هماهنگ کنند اما برای فعالیت هایشان نیازی به اخذ مجوز نیست. مادامی که تذکر زبانی می دهند نیازی به هماهنگی هم نیست

وحیدی درباره این که آیا از وزارت کشور کمکی دریافت کرده اند گفت:

اگر از وزارت کشور کمک بخواهند این درخواست را بررسی خواهیم کرد. 

وزیر کشور درباره اقدامات وزارت کشور درباره آلودگی هوا نیز گفت: 

مسئولیت آلودگی هوا و نظارت و پایش ها در این زمینه با سازمان حفاظت از محیط زیست است البته وزارت کشور هم درگیر است. یکی از اقدامات این است که  منشاء آلودگی مشخص شود در برخی شهرها عوامل متحرک عامل اصلی هستند در برخی جاها عوامل ثابت و وضعیت هوا هم کاملا مؤثر است این را سازمان باید بروز رسانی کنند دولت با جدیت اقدامات عملی در این زمینه را دنبال می کند و بر حل این مشکل جدی است اما موضوع زمان بر است. در حوزه حمل و نقل عمومی توسعه مترو و خرید واگن های جدید و تهیه اتوبوس و مینی بوس در دستور کار قرار دارد و اقداماتی هم انجام شده ولی با توجه به ظرفیت های تولید داخلی که امیدوارم افزایش یابد موضوع زمان بر است همچنین اسقاط برخی خودروهای نامناسب هم در دستور کار است که باید منابع لازم برای آن در نظر گرفته شود همچنین دولت برای بهبود کیفیت سوخت ها و عدم استفاده از سوخت های آلاینده زیاد هم اقداماتی در دست انجام دارد و این در برنامه دولت است. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان