تضعیف نظام اسلامی از بدترین منکرها است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 8:14

تضعیف نظام اسلامی از بدترین منکرها است

شماره: 18951
Aa Aa

گسترس عدالت اجتماعی، قضایی و فرهنگی، تصویت اقتصاد و مقاومت براساس اقتصاد مقاومتی از برترین معروف‌ها است البته یک منکر هم بی حجابی است.

سید احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران؛
تضعیف نظام اسلامی از بدترین منکرها است

سید احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت گفت:

در چند هفته اخیر غربی‌ها به شدت به ترویج بی‌حجابی و شبهه افکنی درباره آن دامن زده‌اند. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری ها، خاتمی افزود:

این اقدام غربی‌ها عقده‌گشایی از تلاش مذبوحانه آنها است. غرب فکر می‌کند تا زمانیکه زن از قیود اخلاقی و شرعی رها نشود پیشرفت نمی‌کند اما با کمال ناکامی برعکس این موضوع را در ایران و بعد از انقلاب اسلامی دیدند که زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی خوش درخشیده‌اند. دشمن از این موضوع عصبانی شده است و تجلی عصبانیت خود را با شبهه افکنی علیه حجاب نشان داده‌اند.حجاب مبنای قرآنی و فقهی دارد و علما آن را از ضروریات دین می‌دانند و به این شبهه اشاره کردم که برخی می‌گویند شما چرا مشکلات اقتصادی را رها کرده‌اید و به چند تار موی زنان می‌پردازید؟ پاسخ این شبهه را دادم هم که فریاد ما درباره مشکلات اقتصادی اگر بیش از موضوع حجاب نبوده باشد کمتر نبوده است.

خاتمی گفت:

بخشی از حرف من تحریف شده است. من گفتم بسیاری از بی‌حجاب‌ها برخاسته از همین خانواده‌هایی هستند که تدین ندارند. این حرفی بود که من زدم. اصلاً در کلام من اسمی از دزدها نبود. بعد از خطبه دیدم که منتشر شده فلانی گفته است که اکثر بی‌حجاب‌ها از خانواده دزدها هستند. من به آن خبرنگاری که این کار را کرده است می‌گویم امانت داری شما کجا رفته است؟ یک ماه تا توانستند فحاشی و هتاکی بی‌منطق کردند. من گفتم اکثر آنها یعنی برخی از آنها. چه بسا یک خانمی از خانواده متدینی باشد اما از آنها بریده باشد. من گفتم اکثر، اکثر مفهوم دارد. کلمه دزد را من اصلاً نگفتم؛ هم تلویزیون این خطبه‌ها را پخش کرده است و مردم دیده‌اند و هم مکتوب خطبه‌ها که از ابتدا تا انتها آن را می‌نویسم موجود است. از خداوند می‌خواهم به همه ما امانت‌داری را عنایت کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین گفت:

بهترین فرصت برای جهاد تبیین مجالس عزاداری محرم است و نباید این فرصت را از دست داد. دهه اول محرم دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است، تقویت نظام اسلامی از برجسته‌ترین معروف ها و تضعیف نظام اسلامی از بدترین منکرها است.

او گفت: 

عاشورا یک جرقه نبود که در عاشورای سال 61 رخ داده باشد بلکه یک جریان مستمر تاریخی است و این نگاه سالار شهیدان است که تا قیامت باید از این مسیر درس گرفت. در مجالس و محافل ابی عبدالله این اردوگاه باید تبیین شود؛ خطبا و مداحان این اردوگاه را تبیین کنند که مخالفان و موافقان این اردوگاه چه کسانی هستند. یک نفر از امام حسین تفسیر آیه 19 حج را خواست که سیدالشهدا مصداق این آیه را خودشان و بنی امیه دانستند که دعوای ما و آنها بر سر خدا است. همین مسئله، قصه امروز ماست. دعوای دنیای استکبار و ما دعوا بر سر اسلام ناب محمدی است و آنها این اسلام را برنمی‌تابند. قصه، قصه دین است که دنیای استکبار بداند نخواهد توانست ایران اسلامی را از قران و اهل‌بیت جدا کند. امام حسین مجاهد جهاد تبیین بود و در 21 روز حضور در مکه و تا روز دوم محرم که به کربلا رسیدند، این جهاد را ادامه دادند. سیدالشهدا با برترین منکر که حکومت یزید بود به مبارزه برخاست. ما باید دایره امر به معروف و نهی از منکر را وسیع ببینیم. گسترس عدالت اجتماعی، قضایی و فرهنگی، تصویت اقتصاد کشور و مقاومت براساس اقتصاد مقاومتی از برترین معروف‌هاست البته یک منکر هم منکر بی حجابی است که باید به سبک قرانی که ذکر شد با آن برخورد کرد. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان