توماج صالحی دوباره بازداشت شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 18:32

توماج صالحی دوباره بازداشت شد

شماره: 24111
Aa Aa

خبرگزاری رسمی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نوشته او پس از برخی اظهارنظرهای کذب و بدون سند که در فضای مجازی منتشر کرده به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بازداشت شده است.

هیچ شکایتی از ضابط یا قضات پرونده ثبت نشده است؛
توماج صالحی دوباره بازداشت شد

توماح صالحی که چندی پیش با رای دیوان‌عالی کشور مبنی بر بررسی مجدد پرونده‌اش در دادگستری آزاد شده بود پس از برخی اظهارنظرهای کذب و بدون سند که در فضای مجازی منتشر کرد به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بازداشت شد.

به گزارش اسپادانا خبر، این خبر را میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

میران نوشته است:

صالحی در صحبت‌های‌ خود مدعی طرح شکایت از برخی افراد شده بود‌ که بررسی پرونده قضایی اخیر وی و استعلام از مراجع قضایی نشان می‌دهد نه این فرد و نه وکیلش تاکنون هیچ شکایتی از ضابط یا قضات پرونده ثبت نکرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرد:

در پرونده ‌توماج صالحی، مطابق بررسی‌های دقیق صورت‌گرفته تمام مراحل، بازداشت، بازجویی و‌بازپرسی مطابق قانون‌ انجام شده است. برخی در‌باره مراحل و ‌روند بهره‌مندی افراد از‌ تاسیسات‌‌ قانونی‌ مطالبی را‌ مطرح می‌کنند، قطعا این مهم‌ به موجب قانون انجام شده است. درباره بازداشت در پرونده جدید قضایی نیز مطابق قانون اقدام شده و البته سوابق افراد در تصمیم‌گیری و اختصاص تاسیسات قانونی مؤثر است.

  •  

هنوز علت دقیق بازداشت را نمی‌دانیم

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی به شرق گفت:

ما هم امروز متوجه بازداشت توماج صالحی و ۲ نفر دیگر شدیم. هنوز علت دقیق این موضوع را نمی‌دانیم اما در اطلاعیه قوه قضائیه آمده که نشر اکاذیب در زمینه اعلام خبر طرح شکایت توماج صالحی از برخی مقامات استان اصفهان علت این بازداشت است.

او گفت:

اگر این موضوع صحت داشته باشد و اعلام خبر شکایت، موجب اتهام نشر اکاذیب و بازداشت شده باشد پیش از او باید من را هم به عنوان وکیل پرونده بازداشت کنند چراکه پیش از آقای صالحی من این خبر را اعلام کرده و گفته بودم که شکایتی از سوی توماج صالحی در دادسرای کارکنان دولت به ثبت رسیده است. تاکید می‌کنم که خبر شکایات توماج صالحی از مدیرکل اطلاعات استان اصفهان هرگز کذب نبوده و شماره پرونده‌ها موجود است و این شکایت در دادسراهای کارکنان دولت ثبت شده و قانونا هم باید پیگیری شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان