جزییات معافیت مشمولان وظیفه دارای سه فرزند اعلام شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:05

جزییات معافیت مشمولان وظیفه دارای سه فرزند اعلام شد

شماره: 22286
Aa Aa

مشمولان و سربازان وظیفه دارای سه فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام و طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه معاف می‌شوند.

با اعلام تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا؛
جزییات معافیت مشمولان وظیفه دارای سه فرزند اعلام شد

تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از اجرای معافیت از خدمت سربازی برای مشمولان دارای سه فرزند و بالاتر خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهارکرد:

برابر ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح معافیت‌ از سربازی برای مشمولان و کارکنان دارای سه فرزند و بیشتر به تصویب رسیده است. بر این اساس تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر هستند بدون شرط  سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای سه فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مقررات تا پایان سال ۱۴۰۴  اجرایی بوده و از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست ها آغاز شده است افزود:

مشمولان واجد شرایط معافیت مذکور باید با به همراه داشتن مدارک شامل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران  و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. به تمامی درخواست ها پس از بررسی و استعلام لازم در اسرع وقت در استان محل سکونت رسیدگی می‌شود و متقاضیان برای طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می‌شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره‌های مذکور کارت معافیت دریافت می‌کنند.

او ادامه داد:

سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته‌اند نیز در صورت سپرکردن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی بدون نیاز به سپری کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص  و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان