حکم محکومیت اکبر طبری نقض شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 6:01

حکم محکومیت اکبر طبری نقض شد

شماره: 18169
Aa Aa

معاون سابق اجرایی رئیس وقت قوه قضائیه با ۱۰ عنوان اتهامی از جمله تشکیل شبکه چندنفره ارتشاء و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس محکوم شده بود.

با اعتراض وکیل طبری و با حکم دیوان عالی کشور؛
حکم محکومیت اکبر طبری نقض شد

حکم محکومیت اکبر طبری، معاون سابق اجرایی رئیس وقت قوه قضائیه که از سوی دادگاه به حبس محکوم شده بود از طرف دیوان عالی کشور نقض شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اعتمادآنلاین، او به دلیل برخی از جرائم ارتکابی از جمله تشکیل باند چندنفره ارتشاء در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به ۳۱ سال حبس محکوم شده بود.

اکبر طبری در این پرونده ۱۰ عنوان اتهامی داشت که در هشت مورد دادگاه او را مجرم شناخت. در دو مورد اتهامی نیز دادگاه او را مجرم ندانست.

طبری بابت تشکیل شبکه چندنفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

بخشی از حکم محکومیت به حبس اکبر طبری در دیوان عالی کشور نقض و پرونده او برای بررسی مجدد به دادگاه بدوی ارسال شده است.

این پرونده با اعتراض وکیل طبری به دیوان عالی کشور رفته بود.

  •  

روابط عمومی دیوان عالی کشور ضمن تکذیب خبر منتشره در خصوص نقض حکم محکومیت اکبر طبری اعلام کرد:

نخست اینکه نقض رأی محکومیت اکبر طبری صحت ندارد بلکه دیوان عالی کشور در ارتباط با درخواست نامبرده مبنی بر تجویز اعاده دادرسی تنها در دو مورد از عناوین اتهامی (جعل سند و سردستگی شبکه ارتشاء) با توجه به مستندات ارائه شده بدون اینکه رأی دادگاه نقض شود اجازه رسیدگی مجدد را داده است.

بدیهی است دادگاه بعدی پس از رسیدگی مطابق ماده ۴۸۰ قانون آئین دادرسی کیفری در صورتی که اعاده دادرسی را وارد تشخیص دهد می‌تواند آن بخش که مورد اعاده قرار گرفته را نقض و رأی جدید صادر نماید.

لازم به ذکر است که طبق ماده ۴۷۴ قانون مذکور اعاده دادرسی نسبت به رأی قطعی پس از حدوث واقعه جدید و یا ارائه مستندات جدید صورت می‌گیرد که پرونده در همین راستا مطرح و منتهی به تصمیم مزبور شده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان