ختنه زنان تجاوز به حیثیت و شرف زنان است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 5 مرداد 1403 - 11:00

ختنه زنان تجاوز به حیثیت و شرف زنان است

شماره: 16683
Aa Aa

به گفته سازمان ملل ختنه جنسی در حدود ۳۰ کشور در آفریقا و خاورمیانه درحال انجام است اما در سایر نقاط نیز توسط جمعیت مهاجر انجام می شود.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان؛
ختنه زنان تجاوز به حیثیت و شرف زنان است

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان عمل ختنه زنان را تجاوز به حیثیت و شرف زنان دانست و خواستار پایان دادن به آن در سرتاسر جهان شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، او در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی «عدم تحمل ختنه زنان» (FGM) ختنه زنان و قاچاق زنان برای فحشا را محکوم کرد و آنها را عملی توهین‌آمیز به کرامت زنان خواند و از مقامات کشورهای جهان خواست تا هر کاری که ممکن است برای پایان دادن به این دو عمل انجام دهند. این عمل که متأسفانه در نقاط مختلف جهان رایج است حیثیت یک زن را تحقیر می کند و به کمال جسمانی او آسیب جدی وارد می کند.

وی تاکید کرد این عمل غیرانسانی اغلب به سلامت دختران نیز آسیب وارد می‌کند.

او همچنین در آستانه روز جهانی دعا و آگاهی برای مبارزه با قاچاق انسان در کلیسای کاتولیک گفت:

این زخم عمیقی است که توسط جست و جوی شرم آور برای منفعت بدون هیچ احترامی برای زنان ایجاد شده است. دختران زیادی هستند که در خیابان‌ها می بینیم که آزاد نیستند. آنها برده آن قاچاقچی هستند که آنها را بر سر کار می‌فرستند و اگر با پول برنگردند آنها را کتک می‌زننند. امروز در شهرهای ما این اتفاق می افتد. رهبران جهان قاطعانه عمل کنند تا هم استثمار و هم اعمال تحقیرآمیز که بیش از همه زنان و دختران را رنج می‌دهد متوقف شود.

به گفته سازمان ملل ختنه جنسی در حدود ۳۰ کشور در آفریقا و خاورمیانه درحال انجام است اما در سایر نقاط نیز توسط جمعیت مهاجر انجام می شود. سازمان ملل می گوید بیش از چهار میلیون دختر در سال جاری در معرض خطر ختنه قرار دارند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان