دادگاه سپیده قلیان به دلیل عدم رعایت حجاب لغو شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 5:22

دادگاه سپیده قلیان به دلیل عدم رعایت حجاب لغو شد

شماره: 22841
Aa Aa

سپیده قلیان در دادگاه رسیدگی شکایت آمنه سادات ذبیح پور از خویش حاضر به رعایت حجاب نشده و به همین دلیل جهت تشکیل جلسه اعزام نشده است.

با اعلام شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع شهید کچوئی؛
دادگاه سپیده قلیان به دلیل عدم رعایت حجاب لغو شد

دادگاه سپیده قلیان لغو شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، مسئولین شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع شهید کچوئی که با شکایت آمنه سادات ذبیح پور از سپیده قلیان به اتهام نشر اکاذیب قرار بود امروز برگزار شود اعلام کردند:

علیرغم حضور ریاست دادگاه و نماینده دادستان و نماینده شاکی وانتظار کافی و طولانی مدت توسط دادگاه و نظر به اینکه متهمه سپیده قلیان با عنایت به توصیه های فراوان حاضر به رعایت حجاب و شئونات اسلامی نشد لذا جهت تشکیل جلسه به دادگاه اعزام نشد.

سپیده قلیان پس از آزادی در فضای مجازی خود اعلام کرد که آمنه سادات ذبیح پور در مراحل بازجویی او حضور داشته است.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه ۲۲ فروردین ماه سال جاری در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه سپیده قلیان چند ساعت بعد از آزادی، بازداشت شد و  اتهام  او چیست؟ گفت:

ما اولا راجع به عفو مفصل صحبت کردیم و شرایط عفو و نکات آن را تبیین کردیم. در قبال کسانی که مشمول عفو شدند اگر مرتکب جرم جدیدی شوند از الطاف عفو معیاری خارج خواهند شد لذا قوه قضائیه مطابق موازین قانونی به جرایم جدید آنها  رسیدگی و اتخاذ تصمیم می کند. پرونده خانم مورد بحث به ارتکاب جرم جدیدی که مرتکب شد در دادسرای عمومی و انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفته است و پرونده متضمن کیفرخواست قانونی در ۲۸ اسفندماه سال گذشته به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است و خودشان اصرار به ارتکاب جرم داشتند و با تکرار و اصرار عمل خلاف قانونی را انجام داده است و از فرصت عفو گسترده استفاده نکرد.

وی درباره اتهام سپیده قلیان گفت:

او مرتکب اهانت شده است.

  •  

خبرگزاری میزان در رابطه با برگزار نشدن دادگاه سپیده قلیان نوشت:

دادگاه شکایت آمنه‌سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صداوسیما از سپیده قلیان که قرار بود در بستر فضای مجازی به‌صورت برخط پخش شود به‌دلیل  رعایت‌نکردن ضوابط لازم برای حضور در دادگاه علنی از سوی سپیده قلیان با تصمیم قاضی برگزار نشد.

سپیده قلیان با پوششی نامتعارف و یک پارچه بسیار کوچک روی سر وارد جلسه دادگاه شد که حتی بعد از تذکر قاضی مبنی بر رعایت پوشش حداقلی متهم پارچه کوچک را نیز از سر برداشت و حاضر به همکاری با دادگاه نشد. همچنین این ادعا که دادگاه اصرار بر پوشش چادر داشته و قاضی پوشش چادر برای متهم را الزامی کرده نادرست است و صحت ندارد و در صورت رعایت حداقلی شئونات از سوی متهم دادگاه برگزار می‌شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان