دانشگاه ها محیط حجاب و عفاف شود | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 11:24

دانشگاه ها محیط حجاب و عفاف شود

شماره: 23556
Aa Aa

انتظار داریم دانشگاه‌ها محل تربیت انسان‌های متدین و متفکر باشد و خدایی ناخواسته در صفحه‌های مجازی نبینیم که محیط علم و دانش تبدیل به فضایی شود که انسان شرمش می‌شود که بازگو کند.

حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛
دانشگاه ها محیط حجاب و عفاف شود

سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان عنوان کرد:

در سال ۱۳۶۰ امام (ره) واژه جنگ را به واژه دفاع مقدس تبدیل کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

آنچه به عنوان افتخار برای همه ما به عنوان یک الگوی پایداری و مقاومت باقی ماند، این بود که یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت. روزی ایرانیان با نمادهای خیالی و افسانه‌ای به دنبال عزت بودند اما دوران دفاع مقدس ما نماد عزت واقعی بود و فرمانده این نماد کسی جز امام خمینی (ره) نبود. دفاع مقدس در شرایط بایکوت و تحریف رخ داد اما این دفاع مقدس رسانه‌ای تاثیرگذار برای انقلاب اسلامی شد. دفاع مقدس رسانه انقلاب اسلامی با هویت مردمی بودن و عاشورایی بودن است. دفاع مقدس عرصه‌ای برای زیست اخلاقی شد که در صحنه عمل، اخلاق را به نمایش گذاشت. دفاع مقدس مرکز تولید کادر موفق برای انقلاب اسلامی بود. جنگ کاری مخرب است اما دفاع ما مقدس بود.

امام جمعه قم با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز گفت:

انتظار داریم که دانشگاه‌ها محل تربیت انسان‌های متدین و متفکر باشد، انتظار داریم محیط دانشگاه و مدارس محیط عفاف و حجاب شود و خدایی ناخواسته در صفحه‌های مجازی نبینیم که محیط علم و دانش تبدیل به فضایی شود که انسان شرمش می‌شود که بازگو کند.

حسینی بوشهری عنوان کرد:

پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید تا زمانی که مردم مسئله امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنند و پیوسته امر به معروف و نهی از منکر کنند و درکارهای نیک و تقوا به کمک هم بشتابند در خیر و سعادت خواهند بود اما اگر این چنین عمل نکردند و نقطه مقابل را عمل کردند فاجعه رخ خواهد و برکت از آن جامعه می‌رود و بعضی از آنان بر بعضی دیگر مسلّط خواهند شد و دیگر یاوری در زمین و آسمان نخواهند داشت‌.

او گفت که مسجد اسم رمز برای پایگاه‌های اعتقادی، دینی و مذهبی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان