در حوزه حجاب اقدامات سلبی الزامی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 4:18

در حوزه حجاب اقدامات سلبی الزامی است

شماره: 21932
Aa Aa

نمی‌توان با توطئه‌های پیچیده امنیتی دشمن تنها با نگاه فرهنگی مقابله کرد| بازگشت به برهنگی برای جامعه‌ای که نهضت اسلامی را رقم زده ارتجاع به حساب می‌آید.

سیاست دولت مردمی توسعه آزاداندیشی است؛
در حوزه حجاب اقدامات سلبی الزامی است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران در دیدار با صاحبنظران و فعالان مردمی حوزه حجاب و عفاف گفت:

دولت ماموریت کلان فرهنگی خود را حرکت از مرحله عبور دولت اسلامی به سمت جامعه اسلامی قرار داده است که تحقق آن نیز ملزومات خود را می‌طلبد.

به گزارش اسپادانا خبر، اسماعیلی اظهار داشت:

سیاست محوری دولت مردمی بازگرداندن حاکمیت فرهنگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در یکسال و نیم اخیر نیز بخش مهمی از زیرساخت‌های تحقق این امر فراهم شده است. موضوعاتی از قبیل «فرهنگ کار و تولید»، «زیست عفیفانه»، «امید به آینده و اعتماد به نفس ملی»، «پرهیز از اسراف و تجمل» و «افزایش سرانه تولید و مصرف فرهنگی بهینه» شاخص‌هایی هستند که به عنوان اولویت‌های کار دستگاه‌های فرهنگی در سال 1402 اعلام و تمام برنامه ریزی‌ها برای ارتقای این پنج حوزه به کار گرفته خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به لحاظ زایش تمدنی در جایگاه ممتازی قرار داریم گفت:

امروز با هم‌نشینی عقلانیت و فقه به عنوان مبنای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از هر زمان دیگری به تحقق تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر خواهیم بود بر همین اساس بازگشت به برهنگی برای جامعه‌ای که نهضت اسلامی را رقم زده ارتجاع به حساب می‌آید. در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی عقب نشینی از احکام فقهی جایز نیست. ملت ایران 45 سال پیش علیه ارتجاع قیام کرده و 90 سال پیش عده‌ای برای دفاع از حوزه عفاف و حجاب در گوهرشاد به شهادت رسیدند. مسلما چنین ملتی اجازه بازگشت مظاهر جاهلیت را نخواهد داد.

او حوزه پوشش را مساله مهم مدیریت فرهنگی دولت مردمی برشمرد:

تمامی سازوکار‌های قانونی برای حل معضلات فعلی به کار گرفته، و ما به آینده بسیار امیدواریم. سیاست دولت مردمی توسعه آزاداندیشی است زیرا ایجاد تمدن نوین اسلامی چاره‌ای جز بسط آزادی اندیشه و گفتگو در جامعه ندارد. در تدبیر امور فرهنگی باید تمامی حمایت‌ها براساس تقویت خطوط روشن برای حرکت همه‌جانبه در این مسیر قرار گیرد و در این راه، پشتیبانی و حمایت از افراد و تفکراتی که اهتمام شان تبلیغ علیه منافع مردم ایران که همان آرمان‌های 60 ساله نهضت امام (ره) قرار گیرد، تخلف و غیرقابل قبول است. در حوزه حجاب و عفاف حداقل اقدامات سلبی در کنار اقدامات گسترده ایجابی الزامی است زیرا نمی‌توان با دسیسه‌ها و توطئه‌های پیچیده امنیتی دشمن تنها با نگاه فرهنگی مقابله کرد.

اسماعیلی عموم جوانان ایرانی اعم از افرادی که به هر دلیلی تقید کمتری به حجاب را دارند را فرزندان عزیز این آب و خاک یاد کرد که براساس اختلال در شبکه انتقال پیام جامعه اسلامی، در این موضوع دچار غفلت شده‌اند.

وی با اشاره به تهیه آیین نامه پوشش عفیفانه با جزئیات دقیق در ابتدای فعالیت وزارت فرهنگ در دوره جدید گفت:

این آیین نامه به عنوان دستورالعمل فعالیت دستگاه‌های مختلف مسئول در حوزه عفاف و حجاب ابلاغ شد از سوی دیگر با همکاری وزارت صمت تصمیمات خوبی در زمینه حمایت از تولید پوشاک عفیفانه بانوان اتخاذ شده که در ماه‌های پیش رو اجرایی می‌شود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان