در کوتاه ترین زمان ممکن فقر مطلق را از بین می بریم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 18:15

در کوتاه ترین زمان ممکن فقر مطلق را از بین می بریم

شماره: 16099
Aa Aa

هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند و اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه‌اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
در کوتاه ترین زمان ممکن فقر مطلق را از بین می بریم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر استانی به یزد از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است بازدید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیسی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت:

هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود. تعطیلی چنین واحدهای تولیدی انسان را رنج می دهد چرا که متأسفانه این ثروت معطل مانده است. بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه‌اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

او تاکید کرد:

هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است. چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟

رئیسی به منظور احیای مجدد این واحد تولیدی و راه‌اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد.

کارخانه خوش ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در بازدید از یکی از کارگاه های احیای بناهای تاریخی یزد نیز مردم یزد را مردمی خیر دانست و گفت:

ایرانی هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند. بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند.

  •  

سید‌ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از خیرین استان یزد نیز اظهار داشت:

21

توفیقی است برای شما خیرین که از تمکن و نعمت هایی که خداوند به شما داده در مسیر خشنودی حق تعالی استفاده می‌کنید.

او گفت:

راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست. کسانی که تمکن دارند برای گره گشایی دیگران تلاش کنند. باید در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آنها استفاده شد موفقیت های زیادی بدست آمد. مهمتر از وقف و بنای امر خیر، نگه داشتن آن است. همراه بودن دولت و خیرین می تواند باعث کارهای بزرگی برای حل مشکلات مردم شود.

وی خاطر نشان کرد:

هیچ اشکالی ندارد وقتی خیرین طرحی را شروع می کنند، درصدی از کار را هم دولت انجام دهد تا آن امر خیر به ثمر برسد. در واقع مشارکت دولت و خیرین باعث گره‌گشایی از مردم می شود. نباید در کار خیر دچار سستی شوید بلکه باید مانند مجاهدی که در سنگر جهاد از جانش می گذرد و از دین خدا دفاع می کند و دچار سستی نمی شود، عمل شود.

  •  

سید‌ابراهیم رئیسی در دیدار با اقشار مختلف مردم یزد نیز گفت:

این مملکت نشان فاطمی دارد.

وی با بیان اینکه ما همواره باید پاسدار این فرهنگ باشیم گفت:

نباید اجازه دهیم این فرهنگ آسیب ببیند بلکه باید همه تلاش ما بر این باشد که این فرهنگ دینی در یزد روز به روز تقویت شود.

23

رئیس جمهور در ارتباط با رفع مشکلات محرومان گفت:

باید تمام اقدامات دستگاه های دولتی پیوست محرومیت زدایی و مهمتر از آن پیوست عدالت داشته باشد و حتما باید اقدامات و تصمیمات در دولت و بخش های اداری کشور نشان دهند که چقدر به عدالت نزدیک شدیم. نباید خدای ناکرده تصمیمی بگیریم که ما را از عدالت دور کند بلکه باید تمام کارها ما را به عدالت نزدیک کند و بتوانیم تمام کشور را از فقر مطلق عبور کنیم. برنامه دولت این است که در کوتاه ترین زمان ممکن این فقر مطلق را از بین ببرد و اساس کار ما توانمندسازی است وگرنه پرداخت مبلغی آن هم به میزان ناکافی در سر ماه که مسئله مهمی نیست.

رییسی تصریح کرد:

یکی از کارهایی که بانوان می توانند در آن نقش بیشتری داشته باشند همین اقتصاد دانش بنیان و فعالیت های دیجیتال است و بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی در ارتباط با مسئله آب استان یزد گفت:

این مسئله برای امروز و دیروز نیست و بحث آب یزد از گذشته وجود داشته و دولت حتما بنای مدیریت در این حوزه را دارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه آب اگر کم هم هست باید با مدیریت درست بهترین استفاده را داشته باشد گفت:

امروز برای آب برنامه خوبی داریم و مردم هم در این حوزه باید مشارکت لازم را داشته باشند. معتقدیم با مدیریت صحیح منابع آبی و تقسیم عادلانه در این حوزه مشکل را می توان حل کرد و با توجه به اینکه مشکل آب مشکل چند استان است و بنای ما بر این است که اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهیم تا در مدت کوتاهی جواب دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت کار ما به صورت کامل حل نمی شود گفت:

ما نیاز به کار بلند مدتی داریم که برنامه ریزی آن انجام شده و انشاالله با انجام آن نگرانی مردم که به حق هم هست برطرف می شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان