در گذرگاه های مرزی از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 14 شهريور 1403 - 13:43

در گذرگاه های مرزی از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد

شماره: 26223
Aa Aa

 انسداد مرزها در جنوب شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور آغاز شده و با شدت کار پیشرفت دارد؛ انسداد مرزها تضمین کننده امنیت بیشتر است.

احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا عنوان کرد؛
در گذرگاه های مرزی از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد

احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در جمع خبرنگاران گلستان اظهار کرد:

یکی دو سال است که با همت دولت و ستاد کل نیروهای مسلح و سطوح انتظامی کشور انسداد مرزها در جنوب شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور آغاز شده است و با شدت کار پیشرفت دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با اشاره به اینکه هم ارتش و هم قرارگاه خاتم و سپاه به کمک مجموعه مرزبانی انتظامی کشور آمده اند و اعتبارات لازم تامین و تجهیز کارگاه انجام شده افزود:

انسداد مرزها در جنوب شرق با شدت بیشتری ادامه دارد و روی روال کار انجام می‌شود. به عنوان بهره‌بردار هفتگی ارزیابی داریم و نظرات خود را بیان می‌کنیم. قسمتی از کار ازجمله بخشی از دیوار و جاده مرزی به عهده ارتش و سپاه گذاشته شده و اقدامات تکمیلی مثل حس گرها، انواع دوربین‌های الکترونیکی، ابتیکی، ریزپرنده ها، احداث برجک‌ها، پاسگاه‌ها و گروهان‌های مرزی به عهده مرزبانی است؛ تا حدودی اعتباراتش در حال انجام و قراردادها منعقد شده و وضعیت مناسبی است.

گودرزی با تاکید بر اینکه انسداد مرزها می‌تواند تضمین کننده امنیت بیشتر در مرزهایی باشد که از تهدیدات بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد:

استفاده از هوش مصنوعی در گذرگاه‌های مرزیدر حال شکل‌گیری است.

فرمانده مرزبانی فراجا در ادامه با اشاره به مرز طولانی استان گلستان با کشور ترکمنستان گفت:

آنچه مسلم است اینکه این مرز دارای ثبات امنیتی بسیار بالا و ارزشمندی است. توان عملیاتی مرزی و روحیه مرزبانان در این منطقه افزایش یافته و در ارزیابی ها اشراف و تسلط امنیتی بسیار مثبت و قابل قبول است. 

وی با بیان اینکه تا رسیدن به مطلوب کار ادامه خواهد یافت اضافه کرد:

دستوراتی برای تکمیل جاده‌های مرزی، تجهیز سامانه‌های الکترونیکی و ابتیکی و تقویت پایش تصویری مرزها در این استان صادر کردیم.

استان گلستان با کشور ترکمنستان همجوار و دارای ۳۴۸ کیلومتر مرز خاکی و ۹۰ کیلومتر مرز آبی با این کشور است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان