دست جوانان مقاومت را می‌بوسیم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 16:27

دست جوانان مقاومت را می‌بوسیم

شماره: 24959
Aa Aa

تمسک مردم غزه به قرآن باعث اقتدار جامعه اسلامی است| ریاست‌جمهوری در صحن مجمع ملل قرآن را سردست گرفت و جنایت بزرگی غربی‌ها را رسوا کرد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
دست جوانان مقاومت را می‌بوسیم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست قرآنی تهران گفت:

جهان اسلام درگیر یک توطئه پیچیده و چندلایه رژیم صهیونیستی و غربی در غزه مظلوم و مقدر اراضی فلسطین اشغالی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، وی افزود:

ما در فاصله دو نشست اول و دوم، ۲ اتفاق مهم را در حوزه فرهنگی و تمدنی اسلامی شاهد بودیم. اولین جریان توهین به قرآن مجید بود. شما شاهد بودید در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر به کتاب مقدس آسمانی ما مسلمانان توهین می‌کنند و هیچ اتفاق جدی قابل تاملی و هیج واکنشی را از مجامع جهانی مشاهده نکردیم. دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دولت برخواسته از تعالیم قرآنی همه اقدامات لازم را در دستور کار خود برای ایجاد حرکت اعتراضی به این موضوع قرار داده و شاید نقطه اوج این حرکت حضور ریاست‌جمهوری در صحن مجمع ملل بود که آنجا قرآن را سردست گرفتند و این جنایت بزرگی غربی‌ها را رسوا کردند.

اسماعیلی با اشاره به اتفاق دوم که در اکتبر آغاز شد گفت:

مقاومت قهرمانان مقاوم در فلسطین افتخار آفرید و تمام معادلاتی که دولت صهیونیستی و امریکا به دنبال عادی‌سازی حضور این غده سرطانی در غرب جهان اسلام بوده را ناکام کرد و ما دست جوانان قهرمان طلب جبهه مقاومت را در فلسطین، لبنان، عراق و یمن می‌بوسیم، که برای جهان اسلام افتخار آفریدند.

وی مقاومت مردم فلسطین در این ۶ ماه را حماسه‌ای بزرگ در دیدگان جهانیان عنوان کرد و ادامه داد:

مردم مظلوم غزه به ویژه کودکان و نوجوانان در بین آوار خانه‌هایشان مشغول تلاوت قرآن کریم بودند که این تمسک آنان به قرآن باعث اقتدار جامعه اسلامی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقعاتی که از نشست بین‌المللی تهران دارد گفت:

این گفت‌وگوی نخبگان در جهان اسلام باید خروجی‌های مشخص و مهمی داشته باشد و آینده درخشان جامعه اسلامی را در پرتو قرآن کریم نشان دهد. باید وحدت اسلامی را در ریشه کن کردن تروریسم دولتی و رژیم صهیونیستی به صورت واحد اعلام نماید. باید در همه کشورهای اسلامی این موضوع را تبیین و در سطح اولویت‌ها قرار بدهند. وقتی که مردم مظلوم غره بیش از ۳۱ هزار شهید را تقدیم کردند نباید عده‌ای از دولت‌های اسلامی همچنان به روابط اقتصادی و سیاسی خود با رژیم صهیونیستی ادامه دهند، این یک خیانت آشکار به جبهه مقاومت و اسلام و یک دهن کجی به خون‌های پاکی است که امروز سرزمین غزه را معطر کردند. این‌ها مواردی هستند که باید در خروجی نخبگان جهان اسلام مورد بررسی قرار بگیرد و به عنوان مطالبات و مواردی که در جهان اسلام و مجامع اسلامی آن‌ها را پیگیری کنند و در صدر موضوعات خود قرار بگیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان