دشمن نمی‌خواهد افتتاح یک طرح ملی زیست‌محیطی را جشن بگیریم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 15:47

دشمن نمی‌خواهد افتتاح یک طرح ملی زیست‌محیطی را جشن بگیریم

شماره: 21391
Aa Aa

او گفته منطقه‌ای که این طرح در آن اجرا شده روزگاری آلوده به حضور کسانی بوده که نام مردم را یدک می‌کشیدند و عنوان آزادی را تابلوی خود کرده بودند.

رئیسی در آیین افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه؛
دشمن نمی‌خواهد افتتاح یک طرح ملی زیست‌محیطی را جشن بگیریم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در آیین افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه با تبریک روز پاسدار اظهارکرد:

استان آذربایجان غربی و مناطق مرزی کشورمان سال‌ها شاهد جانفشانی پاسداران، بسیجیان، ارتشیان، سپاهیان و همه نیروهای مسلح و امنیتی و مردمی برای تامین امنیت بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

اینکه امروز اینجا جمع شده‌ایم و یک طرح نافع برای منطقه و برای همه کشور را افتتاح می‌کنیم مرهون مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های کسانی است که سال‌ها برای تامین و تثبیت امنیت منطقه تلاش کرده‌اند و باید قدردان این زحمات باشیم.

او گفت:

امروز در منطقه وحدت و انسجام میان ادیان، مذاهب و بخش‌های مختلف مردم مثال‌زدنی است. دشمن نمی‌خواهد ما اینجا در کمال امنیت، با وحدت و انسجام کنار هم جمع شویم و افتتاح یک طرح ملی زیست‌محیطی را جشن بگیریم.

او با بیان اینکه باید این دستاوردها را پاس داشت گفت:

طرحی که امروز افتتاح شد، یک طرح ملی است که اگر چه در ارومیه احداث شده است اما منافع آن صرفاً مربوط به این استان و آذربایجان شرقی نیست بلکه مربوط به منطقه و سراسر کشور بوده و نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای حیات دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط‌زیست قائل است.

رئیسی افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه را جلوه همت و کار جمعی و انسجام و وحدت ملی دانست و با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح گفت:

منطقه‌ای که این طرح در آن اجرا شده روزگاری آلوده به حضور کسانی بود که نام مردم را یدک می‌کشیدند و عنوان آزادی را تابلوی خود کرده بودند اما به هیچ وجه مدافع منافع مردم و آزادی واقعی نبودند. باید از همه کسانی که برای دفاع از امنیت، منافع و آزادی مردم از خودگذشتگی کردند و نیز کسانی که در همه این سال‌ها برای اجرای این طرح تلاش کردند، قدردانی کرد.

رئیسی گفت:

اجرای این طرح از خواسته‌های جدی مردم استان‌های آذربایجان غربی و شرقی بود که امروز به لطف خدا و با همت کارگران و دیگر دست‌اندرکاران و نیز همت نیروهایی که دیروز برای تامین امنیت تلاش می‌کردند و امروز در قرارگاه‌های سازندگی در جهت آبادانی کشور تلاش می‌کنند به بهره‌برداری رسیده است.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان آذربایجان غربی و در دیدار با سبزپوشان ولایت علوی به مناسبت روز پاسدار گفت:

خداوند را شاکرم که در روز پاسدار در سرزمین ایستادگی در مقابل دشمنان و در حضور پاسداران عزیز مدافع امنیت و استقلال کشور هستم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل به عنوان نیرویی پرتلاش و کارآمد در دفاع از دین، قرآن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از سرزمین ایران رشادت و شجاعت به خرج داده و کارنامه درخشان و افتخارآمیزی در دفاع از انقلاب اسلامی، کمک مومنانه به مردم در رخدادهای مختلف و احداث زیربناها و زیرساخت‌های کشور داشته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین نیروهای کارآمدی در بخش‌های مختلف تربیت کرده است که در جای‌جای کشور ایفای نقش می‌کنند و حتی فراتر از مرزهای کشور در منطقه نیز همواره امنیت‌آفرین و امنیت‌ساز بوده‌اند. برخلاف نیروهای نظامی دشمن که همواره دنبال کشورگشایی و شرارت‌آفرینی هستند، نیروهای ایران در هر کجا که حضور یافته‌اند، موجب ایجاد امنیت شده و با شرارت‌ها برخورد کرده‌اند در حالی که حاصل فعالیت دشمنان در منطقه ایجاد داعش و گروهک‌های تروریستی بوده است، نیروهای ایران در کارنامه درخشان خود مبارزه با تروریسم را رقم زده‌اند و حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و برخورد با اشرار و ناامن کنندگان است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان