دنيا هنوز خواب است! | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 15:07

دنيا هنوز خواب است!

شماره: 25558
Aa Aa

دنيا دارد می بيند كه چگونه آخرين و پيشرفته ترين سلاح هاى كشتار جمعى بر سر مردم بى پناه غزه و فلسطين فرود مى آيند. جنايتكاران صهیونیست به دنبال اجراى كشتار جمعى ديگرى در رفح مى باشند و جامعه بزرگ حقوق بشر جهانى در اين زمينه مسكوت و كور مانده است!

غزه بيدار است؛
دنيا هنوز خواب است!

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوى

 

جنگ غزه تغییرات بزرگی پدید آورد. اینکه چرا و چگونه به وقوع پیوست، حق با کدام طرف است، حماس کارش خوب بود یا بد و این سوالات رایج در این نوشتار مورد نظر نیست. می‌خواهيم از یک بعد دیگر به این جنگ نگاه کنیم و تاثیر آن را بر آینده سبک‌سنگین کنیم.

موضوع با پاتك مجاهدان فلسطینی مظلوم و به دليل سالها كشتار مردم فلسطین از سوی متجاوزان يهود با ورود به چند شهرک صهيونست و کشته و اسیر شدن کمتر از هزار شهروند اسرائیلی آغاز شد. کل حمله کمتر از نصف روز طول کشید اما به دنبال آن اسرائیل با تمام قوا با استفاده از زبده ترین کماندوها، با راهنمایی شبکه‌های پیچیده ماهواره‌ای اسرائیلی و غربی با صدها هواپیما، هزاران تانک و موشک انداز و 300 هزار نیروی نظامی به منطقه‌ای محدود و کوچک 365 کیلومتر مربعی با بیش از دو و نیم میلیون نفر جمعیت به عنوان متراکم‌ترین نطقه جهان هجوم برد.

هم زمان غربی ها ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌های اتمی کروز انداز خود را همراه با صدها کارشناس و کماندو و جنگ سالار به منطقه فرستادند. رهبران یازده دموکراسی عمده جهان شخصا" در پایتخت اسرائیل حضور یافتند. آنها با این لشکرکشی بر یک منطقه فلسطینی، بر یک شهر خاورمیانه، بر یک شهر در حوزه تمدنی غیر خودی چنان کشتار و تخریب و جنگی تحمیل کردند که در طول تاریخ بشری بی سابقه بوده است. با گذشت چندين ماه از تاخت و تاز این لشکرکشی؛ نه مدرسه‌ای نه بیمارستانی نه عبادتگاهی نه ساختمان و نه محوطه‌ای، هیچ چیز سالم نمانده است. بیش از ٣٦ هزار انسان غیرنظامی را تاکنون کشته‌اند. ٧٠ درصد کشته شدگان زن و کودک و نیمی از آنها هم کودکان زیر ده سال هستند. هزاران نفر زیر آوار بدون کمکی درمانده‌اند و هر لحظه بر آمار کشته‌ها افزوده می‌شود. از رسیدن هر گونه دارو و غذا و سوخت و مایحتاج حیات به غزه جلوگیری کرده‌اند. مگر چه حجمی از اسرائیل تخریب و چه تعداد از آنها کشته شده بود؟ براستى چرا با اين حجم از حملات وحشيانه غزه هنوز بيدار است و جهان در خواب عميق به سر ميبرد؟ گناه اين زنها و كودكان فلسطينى چيست!؟ سازمان هاى ملل و حاميان حقوق بشرى كجا هستند كه اين جنايات قرون وسطى را در قرن ٢٤ نمى بينند!؟ رژيم اشغالگر و كودك كش قدس از اين كشتار فجيع مردم مظلوم فلسطين چه مى خواهد!؟ خيلى آسان است و دنيا دارد می بيند كه چگونه مردم غزه سلاخى مى شوند و اينكه چگونه آخرين و پيشرفته ترين سلاح هاى كشتار جمعى بر سر مردم بى پناه غزه و فلسطين فرود مى آيند. براستى دنيا كى و چه موقع از خواب بيدار مى شود!؟ دنيا بداند كه جنايتكاران اسرائيلى به دنبال اجراى كشتار جمعى ديگرى در رفح مى باشند و جامعه بزرگ حقوق بشر جهانى در اين زمينه  مسكوت و كور مانده است!

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان