دولت حقوق بازنشستگان را ۳۸ درصد افزایش دهد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 3:41

دولت حقوق بازنشستگان را ۳۸ درصد افزایش دهد

شماره: 18888
Aa Aa

محمدباقر قالیباف گفته ضروری است دولت هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان مبادرت ورزد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عنوان کرد؛
دولت حقوق بازنشستگان را ۳۸ درصد افزایش دهد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:

ضروری است دولت هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان مبادرت ورزد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او جلسه علنی و در نطق پیش از دستور خود گفت:

مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است، از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان عزیز و ارجمند تعیین تکلیف وضعیتِ همسان‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید. همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز قریب به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

رئیس مجلس اضافه کرد:

با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیئت تطبیق مجلس در مورد تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ با قانون، ضروری است دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان