رئیسی دستور رسیدگی به پرونده "مهسا امینی" را صادر کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 13:13

رئیسی دستور رسیدگی به پرونده "مهسا امینی" را صادر کرد

شماره: 19501
Aa Aa

مهسا امینی بیست و دو ساله‌ پس از بازداشت توسط نیروهای گشت ارشاد در بازداشتگاه وزرای تهران دچار سکته شده و در کما به سر می‌برد.

رئیس جمهور ایران به وزیر کشور؛
رئیسی دستور رسیدگی به پرونده "مهسا امینی" را صادر کرد

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای "مهسا امینی" دستور پی گیری و بررسی صادر کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، در پی دستور رییس جمهوری ایران، وزیر کشور، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را مسئول رسیدگی به حادثه «مهسا امینی» کرد از سید مجید میراحمدی خواست با توجه به دستور رییس جمهوری در خصوص حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی علت حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را به او گزارش کند.

مهسا امینی دختر جوان بیست و دو ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته جاری از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و به دنبال آن اعلام شد نام برده همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران دچار سکته شده و به بیمارستان کسری منتقل و در کما به سر می‌برد.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد:

«خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

  •  

علی صالحی، دادستان تهران نیز ضمن اعلام ورود دادستانی به پرونده مهسا امینی از دستور تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد پزشکی پرونده خبر داد.

بر اساس این گزارش کارگروهی ویژه از پزشکی قانونی تشکیل شده تا شرایط جسمی مهسا امینی را از نظر پزشکی مورد معاینه و بررسی های دقیق تخصصی و کارشناسی قرار دهند.

این کارگروه با دعوت از کادر درمان مهسا امینی و با حضور کارشناسان و متخصصان مجرب پزشکی قانونی فعالیت خود را آغاز و آخرین وضعیت جسمی وی را نیز مورد بررسی قرار داده اند.

دادستان تهران تاکید نموده مشخص شود انتقال این خانم به مرکز پلیس از لحاظ پزشکی چقدر در وقوع این حادثه مؤثر بوده است. از طرف دادستان تهران بازپرس ویژه و تیم مجربی برای بررسی ابعاد این پرونده تعیین گردیده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان