رسانه‌ها گاهی داده‌های غلط منتشر می کنند؛ تورم تحت کنترل است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 9:03

رسانه‌ها گاهی داده‌های غلط منتشر می کنند؛ تورم تحت کنترل است

شماره: 19072
Aa Aa

همه اصحاب رسانه سعی کنند مستند به اعداد و ارقام رسمی کشور مطالب را تهیه کنند. داده‌های غلط فایده‌ای جز تخریب اذهان عمومی جامعه ندارد.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران؛
رسانه‌ها گاهی داده‌های غلط منتشر می کنند؛ تورم تحت کنترل است

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران از رسانه‌هایی که ارقام غیرمستند درباره وضعیت اقتصادی منتشر می‌کنند انتقاد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

متأسفانه در رسانه‌ها از داده‌های غلط گاهی استفاده می شود که فایده‌ای جز تخریب اذهان عمومی جامعه ندارد.

او با اشاره  به سالگرد شروع به کار دولت سیزدهم طرح گزارش‌های مربوط به ارزیابی عملکرد دولت در رسانه‌های مختلف را طبیعی دانست:

ما این فرصت را برای مشارکت صاحب‌نظران و منتقدان مغتنم می شماریم. درخواست جدی دارم اینکه همه اصحاب رسانه سعی کنند مستند به اعداد و ارقام رسمی کشور مطالب را تهیه کنند. متأسفانه از داده‌های غلطی گاهی استفاده می شود که فایده‌ای جز تخریب اذهان عمومی جامعه ندارد.

وی گفت:

در فاصله بین اردیبهشت تا تیرماه به لحاظ شاخص‌های قیمتی فشار بیشتری روی مردم بود و شاخص‌های تورمی هم این را نشان می دهد اما مسیر تحت کنترل است و همانطور که تورم تیرماه کاهش داشت در مرداد هم همین کاهش را نسبت به تیرماه شاهد خواهیم بود. در بهار ۱۴۰۱ پایه پولی کشور ۶ درصد افزایش یافته است در حالی که در ۱۴۰۰، ۹ درصد بود یا دولت در بهار امسال  با یک پنجم تنخواه بودجه‌ای سال گذشته خودش تمام هزینه‌ای مصرفی اش را مدیریت کرد اینها نشان می دهد که این دست مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است. درباره چهارماه اخیر امسال هم آمارهای رسمی نشان می دهد که توانستیم ۲۲ دصد افزایش صادرات داشته باشیم و ۱۶ درصد افزایش واردات داشته باشیم و این افزایش ها به لحاظ وزنی نیست بلکه توانستیم صادرات با ارزش افزوده بیشتر را داشته باشیم یا افزایش ۴۰ درصدی درآمد ناشی از ترانزیت از مصادیقی است که نشان می‌دهد روند کلی در حوزه رونق اقتصادی رو به بهبود است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان