رسیدن به سرعت بالای اینترنت نیاز به صبر و تحمل دارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 23:04

رسیدن به سرعت بالای اینترنت نیاز به صبر و تحمل دارد

شماره: 23864
Aa Aa

اگر استارلینگ قواعد سرزمینی ما را قبول کرد می‌تواند در ایران خدمات ماهواره‌ای خود را ارائه دهد؛ ایران به شرط رعایت قوانین داخلی استقبال می‌کند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران؛
رسیدن به سرعت بالای اینترنت نیاز به صبر و تحمل دارد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران گفت:

ایران بارها اعلام کرده است که از حضور ارائه کنندگان خدمات چه زیر ساختی مانند اینترنت و چه نرم افزاری مانند پلتفرم‌ها استقبال می‌کند به شرطی که قوانین سرزمینی و داخلی ما را رعایت کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

آخرین جلسه «هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات» یا همان RRB، شرکت اسپیس ایکس مکلف به همکاری با ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود شد. اگر استارلینگ قواعد سرزمینی ما را قبول کرد می‌تواند در ایران خدمات منظمه ماهواره‌ای خود را ارائه دهد.

وی در واکنش به مسئله سرعت اینترنت در ایران با اشاره به اینکه مراجع مربوطه هر ماه سرعت اینترنت کشور را اعلام می‌کنند گفت:

«من بارها اعلام کرده‌ام که تنها راه اساسی حل مشکلات سرعت اینترنت در کشور نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی مخصوصاً زیرساخت‌های ارتباطی ثابت است. پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در سراسر کشور به‌مرور درحال اجراست. ما کار را در بیش از ۲۰۰ شهر آغاز کرده‌ایم و نزدیک به ۹۰ شهر تحت پوشش قرار گرفته است. در این شهرها سرعت اینترنت ۸۰ برابر شده و امیدواریم به‌زودی در چند استان تمامی شهرها تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و مردم از سرعت‌های هزار مگابیت بر ثانیه برخوردار شوند.» او گفت که این کار بزرگ درحال انجام است و نیاز به صبر و تحمل دارد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان